Vi miste vår lilla hampus i Augusti 2009, va då i v.31+4
han hade förstorat hjärta som satt på höger sida plus en tjockare kammarväg men det var inte det han dog av utan moderkakan hade lossnat från väggen så hans syre ströps av.
Det tog nog ca 6 månader innan vi fick veta att det var pågrund av moderkakan- såå himla dåligt o det värsta tror jag nog e att dagen innan han dog så var vi hos spec.läkare i lund som borde ha sett att nåt var fel- sa bara att dettta ser mycket allvarligt ut, kom tillbaka om en v!!!
Blir så arg, ledsen o frustrerad varje gång jag tänker på det.
Det som stör mig är att ALLA säger, det ligger ju psykiskt o ni tänker på det hela tiden-därför blir du inte gravid!!! Jag blir så förbannad, jaja jag har hört det miljoner gånger nu, tack.
Nu kom jag av mig lite- det är jätte jobbigt när sånt här händer, o det är så vanligt, var ett par som låg i rummet jämte oss som oxå förlorade sin son.
När vi fick veta att han dött så var vi på växjö lasarett- där e dom kanon!!!! så himla bra.
Min sambo bröt ihop totalt, men jag låg mest o bara tittade på bilden o kände inte mycket alls, ingen direkt sorg faktiskt(fast nu funkar ju ja så att det tar låååång tid innan det sjunker in)
Hampus föddes dagen efter på normalt vis o jag höll honom i min famn, han var så liten. vi låg över en natt o när det var dax att åka så låg han i sin säng o jag klappade honom lite, sen när vi skulle gå kände jag bara ett drag i mig, ville inte lämna honom, ville ju ta med honom hem!!!
Vi var ju så klart optimister o tänkte att vi ska minsann skaffa ett syskon direkt!!!! Men tyvärr så tog det lång tid, månader gick o inget hände, pratade med läkare o gjorde undersökning(allt detta i växjö, dom e verkligen kanon) o fick pergotime som jag åt 4-5 månader.
Nu sitter jag här vid datorn över ett år efter vår sons död o är äntligen gravid igen!!! o detta med hjälp av pergotime, måste tillägga att vi e fullt friska båda två.
Jag tror personligen att man verkligen måste koncentrera sig på annat, jag letade upp en hund o hade släppt allt med barn o då blev det plus.
Men alla behöver ju inte ha otur o behöva vänta över ett år, hoppas verkligen ni har turen på eran sida o blir gravida snart!!!
Ha de bäst o tänk på att er lilla är en ängel som har det bra, han var för bra för denna världen helt enkelt!