• cshell

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Grattis alla! Det är så skönt att höra så många som har haft det relativ lätt att få plusset. Jag har så många kompisar som tog över ett år så vi var ganska förvånade när det plussade redan efter 3 försöket (och nu kommer den där inköpta bröllopsklänning kanske blir för tajt!). Jag har precis fyllt 31, hade inskrivning förra veckan och fick första VUL idag (pga liten blödning). Som tur är gick allt bra och nu är man kär..... att se den första gången...Wow!

• cshell

Jag skulle ringa till MVC'n vid en gång när man har plussat och boka tid  - särskilt nu på sommaren då det är svårt att få en tid när man vill. Vi fick mycket information att ta ställning till, särskilt om vi ville har KUB/NUPP testat som måste göras mellan v11 och 14 tror jag.

Jag kan inte börja förstår oron av er som har gått igenom missfall. Jag har själv varit orolig men måste erkänna att jag ha haft det relativ lätt hittils. Jag håller tummarna för att alla är kvar här tills det är dags att annonsera ett nytt familjemedlem. Själv börjar jag släpper oron mer och mer. Det är 1 vecka kvar tills slutet av v12 och jag har fått se hjärtat slår, en huved och rumpa. Jag har ingen aning om den hade armar eller benen däremot - det är väldigt svårt att tolka de där ul bilder ibland!

Håller med om det där med koncentration!!! Hur kan man sitta och räkna/skriva/vad man nu göra på jobbet, när man vill bara slurka upp allt om graviditet och spädbarn!?

• cshell

Lycka till alla som har ul denna veckan. Jag har också RUL på torsdag (v12) och känner en blandning av nervositet och längtan.

• cshell

Hej Millan,
    Vad trevligt att möte en till klättrare här! Jag faktiskt började blir mer rädd än normal när vi började försöka bli gravida. Jag tänkte det kanske blev för att jag omedvetet visste att jag inte komma att kunna klättra så mycket i åtminstone ett år, så det var ingen mening att 'anstränga' mig för att komma över rädslan -dvs allt rädslan som finns djupt ner släpptes los!

Har sedan dess klättrat en gång på topprep och fick kämpa för att motivera mig till att klättra, men då var jag mindre rädd, fast jag ville alltid har ett tät säkring. Men min klätterambitioner och motivation har dalat det senaste året, så jag är kanske ingen bra exempel. På mountain bike är jag inte mer rädd, men kanske mer risk medveten - där finns det en stor risk för att slå mig och barnet i magen om jag kraschar.

Hoppas du lyckas njuter av lite mer klättring innan magen blir för stor. Jag kollade nyss genom några Tunaberg bilder och blev sugen att ta mig ut igen snart. Har hört att man ska klättra med bröst-sele när magen börjar synas - det kanske snart blir dags.

• cshell

Förresten - på Tunaberget finns det en 'graviditetsleden' -kanske högst lämplig just nu! Flört

• cshell

Vi fick klartecken på KUB undersökningen idag. En rolig scan med ett rörande liten sak som vill vinka och suga tummen. Nu är det bara att vänta för magen att synas och första rörelsen!

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011