• Erka

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Smyger mig in lite försiktigt...... Glad

Det här är min åttonde graviditet på lite drygt fem år... Ingen av dem har resulterat i några barn, än så länge.

Nu är jag alltså gravid igen och jag är i v12. Jag har svårt att andas ut helt med tanke på vår historik, men jag känner mig väldigt gravid och magen har börjat visa sig lite... Skrattande
    Har hittills varit på tre VUL, ett för att konstatera graviditet och de andra två för att se att det utvecklas som det ska i magen - det har sett bra ut! På tisdag är det dags för läkarbesök igen och jag börjar bli riktigt nervös.... Jag hoppas innerligt att det går vägen den här gången! Solig

Mådde illa i flera veckor, från morgon till kväll. Urk! Började ta Postafen, och visst hjälpte det mot illamåendet men det gick inte att jobba - kände mig ju helt borta... Nu är det koncentrerat till morgnarna, tack och lov - räcker bra det. Jag längtar sååå mycket tills det går över helt (och bara därför är jag väl en sån som mår illa tills BF)!  Kräks 

Jag håller tummarna för att jag blir kvar i den här tråden framöver!

~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • Erka

Tack snälla ni!  Solig

Jag har gått längre nu än tidigare grav.... Den sista stannade i v10 (i december). Men förut har jag nästan känt på dagen när det avstannat, alla symtom har varit puts väck, visst, de avtar ju mer och mer ju längre man går - men jag har vaknat på morgonen och känt att allt känts annorlunda. Så nu känns det lite bättre eftersom jag verkligen känner mig jättegravid på alla sätt och vis. Glad

Så eftersom jag går på specmödra så har jag inte skrivit in mig på MVC ännu, tänkte vänta tills vi vet hur det står till där inne. Vi kommer även att göra FVP pga stor risk för genetiska defekter. Men efter det, med hopp om att vi tar oss så långt, så kommer vi att skriva in oss! Har gått igenom några inskrivningar så det känns inte som att vi missar så mkt så här i början ändå.... Så mycket nytt har nog inte hunnit hända, kan jag tänka mig. Flört

• Erka
    lier1979 skrev 2010-07-15 15:34:12 följande:
    Tro det eller ej men idag var jag så trött så när jag hade varit på toa så satt jag kvar en stund när jag var klar. Jag somnade! Om jag somnar sittande på en toastol, då är jag trött! Trodde inte att det var möjligt! *s*
    Tröttheten känner jag igen... Idag har jag bara velat gömma mig i nåt provrum på jobbet och sova en liten stund, det hade varit nåt! Är trött heeeela tiden och det känns ibland som att huvudet är inlindat i bomull. Hoppas att det vänder snart för i det här tempot får man ju inget gjort juh... Rynkar på näsan
  • Erka
    Quirall skrev 2010-07-16 21:48:56 följande:

Hej alla! Nu börjar vi bli många, jätteroligt!

Jag mår jätteilla, hittar inget som hjälper och tydligen är Postafen slut hos leverantören så det går inte att få tag på, iaf inte här i stockholm där jag är på semester, kan lova att det är en riktig plåga att traska runt i huvudstaden i den här värmen och med det här illamåendet, men i morgon beger vi oss hemåt och på måndag börjar jag jobba igen, vet verkligen inte hur jag skall klara av det!

Ni som har ömma bröst, har i också märkt av att brösten är mycket varmare än resten av kroppen? mina bröst är som två element, totalt kokheta, ganska roligt att känna skillnaden mot resten av kroppen!

Hade inte tänkt på temeraturskillnaden förrän jag läste ditt inlägg - men jag känner den! De är verkligen varma! Lite facinerande faktiskt...... Cool
  • Erka
    Daniela01 skrev 2010-07-19 10:02:29 följande:
    är så nervös ska på ultraljud idag och är i v.14+2. förra graviditeten gjorde jag ul v.13+ och fick då reda på att fostret hade dött.. Så nu är jag super nervös orolig och ja.. jag önskar klockan kunde bli 14;00 och jag var där och det var gjort redan. Att ultraljud skall skapa sån ångest.. Jag hade nog varit glad om det inte var så att jag har haft 3mf/ma sen tidigare.. kännde bara för att klaga av mig lite :)
    Jag förstår precis hur det känns.... Ska tänka lite extra på dig där kring 14-tiden! Lycka till!
  • Erka

Tänkte bara kika in en supersnabbis (är hem och rastar hunden, har släktträff) och informera att UL idag gick suuuuperbra! Ärtan var precis så stor som den skulle vara och låg där och sprattlade och sträckte på sig massor! Det var knappt så läkaren fick någon bra bild... ;)

Nu känns det iaf lite lättare då dettta är rekord för oss - har aldrig gått så här långt tidigare! Skrattande

Nu: iväg till släkten igen!

• Erka

Oj så jag känner igen det där med att illamåendet sätter stopp för mycket... När karln ser att jag mår illa vill han ju så gärna komma och stryka mig på ryggen eller vara omtänksam, och jag bara motar bort honom eftersom det blir värre när någon tar i mig då det är som värst. Huuuua! Nä, nog är det rätt skönt att det faktiskt börjat att ge med sig lite, nu mår jag bara illa om det går för lång tid mellan måltiderna. Känns lite lyxigt eftersom jag tidigare mådde tokilla under dygnets alla vakna timmar.... Fick heller aldrig kräkas så det lättade ju aldrig. *urk*

• Erka
    cshell skrev 2010-08-05 13:28:36 följande:
    Vi fick klartecken på KUB undersökningen idag. En rolig scan med ett rörande liten sak som vill vinka och suga tummen. Nu är det bara att vänta för magen att synas och första rörelsen!
    Så härligt! Skrattande
  • Erka
    lier1979 skrev 2010-08-10 15:34:33 följande:
    Jorå här börjar det bli trångt men jag har hunnit komma till vecka 15, går in i 16 på torsdag. Köpte ett par mammajeans idag. Ska börja jobba om två veckor och då kan jag inte springa runt i mysbrallor!
    Jag köpte ett par snygga mammajeans på H&M förra veckan, och innan det köpte jag ett par linnebyxor i mammamodell - det är såååå skönt! Att slippa trycket av vanliga byxor är underbart!  Skrattande
  • Erka
    Hoppryttaren skrev 2010-08-10 15:26:19 följande:
    Är det fler som blivit "tjocka" redan? Jag är i v 10+3 nu och har blivit stor redan. Jag får knappt på mig några byxor. Min mamma kunde se att det var misstänkt redan för ett par veckor sedan. Jag trodde det skulle gå att dölja lite längre...
    Jag svällde upp ganska snabbt, det är ju mest tarmarna och en massa gaser i början - men inte gick det att dölja, hur mycket jag än ville... Flört
Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011