• Minea

30+ som väntar första barnet i början av 2011

christine79 skrev 2010-07-14 09:43:34 följande:
    Hej!

Jag är gärna med här. Har tidigare haft 2 missfall på 8 månaders tid. Men var på ultraljud igår och fick se den lilla vifta på händerna. 12+4 var det Skrattande och allt var bra. Har haft svårt att tro på detta efter missfallen men skall försöka börja njuta och slappna av lite nu.  Kommer inte göra kub test då jag inte vet vad jag skulle göra med informationen. Har varit lite osäker om jag skulle göra det el ej men vi kom fram till detta i alla fall.
    Mitt bf datum är 21/1 2011.

kram
    Jag känner igen mig i detta! Har själv haft två missfall och nu gravid igen. Allt inom loppet av 9 månader. Idag är jag i v10+0 och kan inte riktigt njuta av det. Visst är det svårt att inte tänka på att något kan gå fel? Jag tror inte det denna gång men vågar ändå inte riktigt tro något att heller då jag är så rädd för att bli besviken. Har mått otroligt illa det sista och hoppas för allt i världen att det är värt det denna gång!
  • Minea
    lier1979 skrev 2010-07-22 08:26:00 följande:
    Jaha då ska den andra trimestern var påbörjad är i vecka 12+0 idag så då är det väl så om jag inte fattat fel! Jättehäftigt! Har lyssnat på hjärtljuden hemma en gång och skickade till mina föräldrar via mobilen. Dom lyssnar på dom hela tiden och blir så rörda! Söta dom!

På måndag blir det nog en liten tripp till Ullared, tror nog inte att jag kommer kunna hålla mig från att handla lite!
    Jag är ny på det här så måste fråga: hur lyssnar du/ni på hjärtljuden? Inspelning från UL?
  • Minea

Så skönt! Har precis gjort ultraljud, privat, och allt såg perfekt ut. Känns som om jag äntligen kan slappna av, helt underbart! Nu ska här njutas lite mellan illamåendet.

Hur går det för er andra?

• Minea
    Sensa skrev 2010-08-06 19:58:00 följande:
    Vi skall göra första UL på måndag.

Känns som om det är tomt där inne, känner mig "normal". Tom tröttheten håller på att avta :)
    Visst gör man. Därför är det skönt att få se att det verkligen finns någon där inne. Lycka till på måndag!
  • Minea
    Sensa skrev 2010-08-07 01:08:07 följande:
    Tack, tack :)

Om allt ser bra ut, så har jag planer på att köpa en bok där jag kan berätta om livet innan lillen kom, och klistra in lite bilder.
    Det är ju en jättebra idé! Jag har tänkt samma tanke men inte kommit längre. Köper du någon färdig som det bara är att klistra in i eller gör du en egen?
  • Minea
    Quirall skrev 2010-08-06 21:57:26 följande:
    Hej alla! Nu är jag tillbaka, har mått lite bättre idag, har till och med klarat åka hem till mina föräldrar en stund, och tagit hand om all disk och fixat till diskbänken som blivit väldigt lidande nu när jag varit så dålig   Och hittils idag har jag bara kräkts två gånger, hoppas verkligen att det inte bara är en tillfällig förbättring utan att det faktiskt börjat vända nu!

Längtar till onsdag för då skall jag på inskrivning!
    Härligt! Bra dagar ska man ta väl tillvara på! Håller tummarna för att det fortsätter!!
  • Minea

Jag hakar på!

Minea - 32, BF 14/2 2011, barn nr 1, Oslo
    Kalaspuffan - 34, BF 12/3 2011, barn nr 1, Sthlm

Rundabullar: Jag förstår dig precis. Jag bor också utanför Sverige om än inte så långt men nu när det är barn på väg så vill jag mer än tidigare lära känna nya människor och gärna gravida. Har tack vare Familjeliv hittat några gravida svenskar som jag träffar här. Ett tips är att starta en tråd och hålla tummarna! Lycka till i nya landet!

• Minea
    Hanni skrev 2010-08-25 18:48:55 följande:
    Jag tog mig friheten att ändra lite i ordningen utifrån BF. Kul att se hur alla ligger till Glad

Riza - 30, BF 14/1 2011, barn 1 och 2, Jönköping
    Hanni - 33, BF 14/1 2011, barn nr 1
    Erka - 30, BF 29/1 2011, barn nr 1, Piteå
    Minea - 32, BF 14/2 2011, barn nr 1, Oslo
    Rynna - 31 BF 1/3 2011, barn 1, Göteborg
    Kalaspuffan - 34, BF 12/3 2011, barn nr 1, Sthlm
    Sensa - 31, BF 14/3 2011, barn 1, Göteborg
    Millan75- 35, BF 18/3 2011, barn nr 1, Uppsala
    Bra initiativ!!
  • Minea

De enda som säger något är de som vet om det. Igår berättade jag för chefen men ännu har det inte spridit sig på jobbet. Passande har jag fått väldigt ont i huvudet och illamående så jag får hålla mig hemma idag. Blev väldigt gravid så snart jag berättde det känns det som. :-P

I måndags var vi dessutom på UL och fick se vår lilla. Ja, det är en tjej, så mysigt! Hon såg ut att må bra och det känns så skönt!

• Minea
    marsmarsmåne skrev 2010-09-15 08:52:46 följande:
    Minea- råkade ni få se eller gick ni dit för att ta reda på?
    Vi bor i Norge och här får man veta vid rutin UL om man önskar. Barnmorskan såg direkt men jag måste erkänna att vi inte haft en aning om hon inte sagt vad det var. Vi satt där som små ufon. Helt otroligt hur de kan hitta allt de letar efter på den där skärmen och ännu mer otroligt att kroppen vet hur den ska byggas upp med allt på rätt plats. Väldigt fascinerande!
Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011