Inlägg från: Barbamamma11 |Visa alla inlägg
  • Barbamamma11

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej allihopa!!
    Hoppar med här om det går bra..
    Är  30 år,väntar vårt första barn med BF 8/2,hade  turen att bli gravid på första försöket o plussade den 5/6

• Barbamamma11
    Rundabullar skrev 2010-10-28 12:15:01 följande:
    Välkommen bara! Glad Hur har du mått hittills?
    Mådde gräsligt illa o kräktes  från v 6 till ca v17 sen blev  lite bättre med kräket. Var rätt trött i början men blivit bättre med tiden även om jag inte har samma energi nu som innan graviditeten.Har stressigt jobb så blev sjukskriven i 3 veckor (v19-22) då kräket började om. Nu har det lugnat sig igen i alla fall. Har foglossning men en väldigt lindrig en tror jag,inte så jag vill klaga på den. Dras med en envis näståppa nu men jämfört med hur mina vänners graviditeter har sett ut o varit så har jag nog haft rätt mkt tur ändåGlad
    Är i v 25+1 idag.
    Niiskuneiti skrev 2010-10-28 12:22:35 följande:

hej här också mandarin05 & välkommen Skrattande Jag plussade också 5/6, men har bf 11/2.

Hej!!  nu skriver vi till varann i 2 trådar ser jagGlad
  • Barbamamma11
    Tjejen74 skrev 2010-11-28 19:16:01 följande:
    Hur går det för alla?
    Fullt upp att dekorera barnkamnaren och köpa babykläder?

Berätta hur det går..
    Vi har inte gjort ett dugg i blivande barnrummet ännu. Ska åka nästa helg o köpa spjälsäng,skötbord o lite prylar till det. men den första tiden kommer vi ha spjälsängen i vårt sovrum. Just nu har vi skrivbordet i det blivande barnrummet så blir en skiljevägg till en början.
    Har köpt lite  kläder men inte så mkt, är nog 3 bodys i stl 50, 4 i 56, något i 62, några byxor,en overall i 50/56,strumpor,filt o mössa. Sen har jag fått 1 rejäl kasse med kläder av en kompis i stl 50-62 oxå. Tror inte det blir nå mer köpt nu, i 62 o uppåt får vi säkert en massa kläder i sen.
    Ser fram emot att få hem vagnen nu,den skulle komma 2a veckan i januari.
  • Barbamamma11
    Rundabullar skrev 2010-11-29 18:54:05 följande:
    Vi har börjat fundera lite på namn också, och sambon känner nu tydliga rörelser och pratar mycket med kotten. Jag pratar inte alls med henne..högt alltså, lite i huvudet på mig själv ibland bara. Pratar ni med era eller spelar musik och så? Glad
    Några av mina vänner sa att de brukade sjunga en barnsång i 3e trimestern o när de sjöng den sedan vid nattning efter de var födda så somnade de fortare om de sjöng samma sång. Slump eller inte, vad vet jag men det hade tydligen funkat för dem. Sjung i bilen sa de till mig.  Men det kändes hemskt konstigt tyckte jag att sitta där för sig själv o sjunga barnsånger  så jag hoppade överGlad sen har jag oxå insett att jag  kan väldigt få barnsånger.
    Jag tillbringar ju  rätt mkt tid i bilen då jag reser runt längre sträckor,lyssnar mkt på radion  så den kanske bebisen lär sig känna igen istället...så får vi sätta på radion om kvällarna när han ska sovaFlört haha...
  • Barbamamma11
    Tjejen74 skrev 2010-12-06 08:57:12 följande:
    Har funderat mycket på det här med täcke eller filt, kudde eller inte i spjälsängen ( vi har inte tänkt ha någon vagga eller likn )?
    Har ni hört något som rekomenderas till spädisar..
    När mina vänner fått alla sina barn har de fått information på både förlossning/BB och av BM att de ska använda kudde för att inte huvudet ska bli platt i bak o att kudden även ska ligga lite under barnets axlar. De har alla köpt kudden i Rätt Start serien på Barnens Hus. Vi kommer att åka till samma sjukhus som de så jag antar att vi får samma info så vi kommer att göra lika som de gjort med sina barn. Kommer köpa den där Rätt start kudden i slutet av veckan.
Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011