Kamelians skrev 2010-09-06 22:44:33 följande:
Hur vet man egentligen att det är graviditeten som börjar synas, eller om man bara har gått upp lite i vikt? Själv har jag tränat 3-5 ggr/vecka tidigare och var i rätt bra form innan jag blev med barn. Men så sammanföll mina mest illamående månader med semester, och semester för mig = noll träning. Plus att jag bara har ätit det som jag har klarat av (till skillnad från väldigt nyttigt tidigare).
Nu känner jag mig lite fläskig och byxorna sitter åt mer än innan sommaren. Jag vet inte om det är bebben, eller mitt osunda leverne? Jag är i v 13 (eller 14, lite oklart verkar det som...).
Hur är det för er andra? När var ni helt säkra på att det var graviditeten som började märkas?
Jag märkte ganska tidigt att det var livmodern som växte eftersom det blev mer och mer obehagligt att ha byxor som satt åt kring magen.... Mådde dessutom vansinnigt illa fram till v15-16 nångång och gjorde som du, åt det som gick ner utan att alls tänka på vad det var. Tyckte att huvudsaken var att jag fick i mig nåt, hellre än ingenting liksom. :)
Nu, under de senaste veckorna så har magen blivit hårdare och hårdare och jag känner precis var livmodern ligger när jag tar på magen - superfacinerande! :D
Är nu i v20, går in i v21 på onsdag....
Så ja, jag tror bestämt att det är gravidmagen som har börjat göra sig påmind för dig! :P
(Det är ju inte för alla den blir hård och putig direkt, utan den kan ju vara ganska mjuk där i början när tarmarna börjar omlokalisera sig... )