Inlägg från: Rundabullar |Visa alla inlägg
  • Rundabullar

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Näpp, inte svanskotan. Obestämd Hoppas det blir bättre snart, annars får du väl ringa och höra om det kan vara foglossning och om du redan kan få akupunktur eller nåt..?

Härligt att du mår bättre Quirall!

Idag fick jag äntligen en tid till gyn, nästa fredag, då är jag redan i v 12 så vi får troligen göra UL och nup på samma gång. Blev rekommenderad en läkare, men han hade inte tid och nu ska vi prova hans kollega. Det blev en privatklinik i varje fall. Vi prioriterade att den ligger nära, både nära hem och sambons jobb så att han kan komma med. Det funkar inte med kommunaltrafik och sticka flere timmar från jobbet. Nu är det några minuter och de har den allra senaste tekniken och är dyrast i stan. Så jag hoppas verkligen att läkaren är duktig också!

Känns jättebra att ha en tid, det var så himla vilset att komma hem efter 6 v och inte ha en aning om vart man ska vända sig. Solig Bra känsla i magen nu!

Hur är det med er andra?

• Rundabullar
    lier1979 skrev 2010-08-30 20:48:50 följande:
    Känner även av bebben i magen, små små rörelser! Sista tre dagarna har det varit jättetydligt, inga tarmar här inte! Är i vecka 18 nu (17+1) Jag blir så lycklig! Har en bild av den sprattlande varelsen i magen som suger på tummen! :)
    Åååå vad mysigt!!Solig
  • Rundabullar

Tror inte att man kan göra så mycket mer..eller jo, vila.Obestämd Men hur kul är det? 
    Jag har varit dunderförkyld, men igår var jag på benen igen, tar det lite försiktigt då hostan hänger kvar, men jag var verkligen däckad i nästan 4 dagar.

Krya på dig Millan! 

• Rundabullar
    Quirall skrev 2010-08-31 09:47:42 följande:
    Usch låter jobbigt, jag är med förkyld, men inte så illa som du haft det, skönt att du är på benen igen! får du ont i magen när du hostar? jag måste liksom hålla upp magen eller hur jag skall säga (och då är den inte ens speciellt mycket större än i vanliga fall, även om min mamma sa i går att nu "hade jag jaggu nima blitt tjock" hahah min goa mamma) men det är samma när jag nyser, lägger jag inte en arm ungefär i höjd med blygdbenet gör det jätteont. för att inte tala om att min onda höft som absolut inte mår bättre av att jag blivit gravid, känns som att den går totalt sönder om jag inte tänker mig för när jag sitter ner och nyser. Oj oj min stackars skröppliga kropp hur skall den klara fem månader till av det här Skrikandes Men det är ju bara att stå ut, är ju värt all smärta och slit sen när man får hålla sin lilla skatt i famnen!
    Jo, det gör ont när jag hostar och nyser. jag måste ofta ta stöd av nånting, kan inte bara stå rakt upp och hosta utan kryper ihop, oavsett om jag ligger i soffan eller står. Igår sade min sambo också mitt i allt att "nu börjar det faktiskt synas!"Förvånad Men jag tror det var vinkeln och lite önskeseende från hans sida, tycker själv att jag är lite mindre svullen nu än för någon vecka sedan, då kändes magen helt spänd. Och alla jeans passar precis som förr..
  • Rundabullar

Japp. Nyser mer. Pruttar mer, rapar mer, hickar mer..levande orkester.Oskyldig

Kul med ny bil! Vad är det för nån?

• Rundabullar

Välkommen Schkrutteplutt och grattis!Skrattande

Häftligt att din allergi är bättre Quirall! Min mamma blev gravid vid sin graviditet, så det är ju härligt att det kan gå tvärtom också, hoppas att det håller i sig efter graviditeten, det händer ju ibland. Glad

Vi kikade på en V70, men beslöt i våras att inte skaffa bil och vi kommer att hålla fast vid det så länge det går. Vi är med i en bildelsningsfirma istället, så våra krav på barnvagn är att den ska vara dämpad och bra att släpa på kullerstenar och av och på bussar och metro. Och liten och lätt att få in i de bilar vi lånar nu som då. En rejäl city-vagn av nåt slag. Vi har inte alls kikat på det ännu.

• Rundabullar
    Sensa skrev 2010-09-01 12:01:15 följande:

Härligt att din mamma blev gravid vid sin graviditet! :D
    Kanske hon blev allergisk istället? :)

*ASG!! Skrattande Ja, hon blev allergisk.  Hahaha.

Millan: Jag har några bekanta som hade litet sovrum och istället hängde en korg precis ovanför fotändan på sin säng. En hängvagga liksom. Själva korgen kunde man haka av och ta med till någon annat rum. Den höll bara för första tiden, kanske 7mån eller nåt..kanske kan vara nåt för er i början. Ni borde ju ha både rep och rejäla krokar. Flört 
  • Rundabullar

Jätteskönt Kalaspuffan!Glad

Å, jag längtar verkligen efter vårt första besök nästa fredag. Mer än en vecka kvar. Borde städa och studera..får börja med att gå och leta efter motivationen..

Idag var jag med hunden på första långpromenaden sedan jag kom hem igen för en vecka sen. SÅ skönt att få frisk luft och röra på sig, men nog känns det att man varit förkyld, för nu kom komatröttheten som ett brev på posten så nu är det soffa resten av kvällen. 

• Rundabullar
    Quirall skrev 2010-09-02 09:11:14 följande:
    Hmm nu blir jag lite tveksam, jag hade bestämt mig för att inte göra kub/nupp, men sen när man ser att det är så många som gör det så börjar jag känna att jag kanske skulle gjort det ändå.. Bm nämde det inte ens på inskrivningen, tror de kör strikt med att det bara är de som är över 35 som blir erbjudna det här. men jaja det är väl i princip försent att göra det nu iaf så jag får bara se fram emot vanliga UL istället, skall ringa nästa vecka och boka tid.
    Där jag bor i Finland är bb och mödravården så liten så de får inte göra det där, vilket betyder att folk reser 4 timmar enkel väg om de vill göra det. Över 35 erbjuds att göra det gratis, men de måste resa ändå. Ibland finns det vikarierande gynekolog på orten som kan göra, men det är sällan. Där är det inte så vanligt att man gör kub.

Nu bor jag i Belgien och på kliniken jag ska gå så ingår NUP, därför gör vi den undersökningen. De gör KUB bara om de ser nåt på NUP. Så några KUB-siffror tror jag inte att vi kommer att få, så länge allt ser ok ut. 

Jag skulle inte göra NUP/kub annars, men min sambo vill väldigt gärna göra, så nu gör vi NUP eftersom det ingår.
  • Rundabullar

Erka. Vad mysigt med UL och härligt att allt såg bra ut! Kikade in i din blogg, vilken mysig liten kula du har fått! Du är jättefin!Skrattande

Krya på dig Sensa! Jag köpte kamomillblommor som jag gjorde vattenbad på och ångade upp huvudet med förra veckan. Man blir kanske inte frisk av det, men det känns bättre när det trycket lättar och skönt för hostan med. Vila, vila, vila och hoppas att du mår bättre snart!!

Själv tror jag att illamåendet kanske, kanske eventuellt har lättat lite. Har inte spytt på morgonen på 2 dagarn nu och idag mådde jag faktiskt helt ok redan från morgonen. Men äta varannan timme gäller fortfarande, annars kommer det som ett brev på posten. Längtar till man blir lite piggare, känns som om man varit trött lääääänge nu. Hoppas i varje fall att det ska lätta närmaste veckorna.

Trevlig helg på er!{#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011