• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

TowaLowa skrev 2010-07-06 13:13:04 följande:
    Min kille var inte med på Hälsosamtalet utan fick läsa broschyrerna sen när jag var hemma. Jag är väl också av åsikten att man inte ska överdriva, man är ju gravid inte sjuk och min barnmorska verkade rätt sansad så också. Hon tyckte bara det var bra att jag red och höll igång mina hästar så länge jag orkade! Glad Å jag har inga problem med att avstå från varken alkohol el röka (har jag aldrig gjort) så jag tyckte det var i princip som vanligt.
    Nej cigaretter och alkohol känns ju väldigt självklart, men det är ju ganska många kostråd också, och mediciner och sånt där (tar i vanliga fall en hel del pga diverse sjukdomar)

Men jag tror nog att han skall vara med den här gången, hellre att man är med och det egentligen inte var så nödvändigt, än att man inte är med och missar något
  • Quirall

Sambon följde med på hälsosamtalet och det var han glad för, tror jag kommer trivas bra med min BM, nu har jag fått tid för inskrivning den 11/8 och RUL blir någon gång i slutet av september, jösses vad jag längtar!

Just nu har jag gått å gömt mig lite på övervåningen, sambon och hans familj sitter nere, vi är ju där på besök just nu, men jag mår illa och är trött och känner mig nere (jäkla hormoner) så känns som det är bäst att jag är för mig själv just nu. I eftermiddag skall vi till sambons barndomsvänner och där blir det bad och öl och sedan drar vi vidare på festival, men jag längtar bara hem! Känns mest som jag har lust att gråta hela tiden och jag längtar efter min mamma, haha vad hormonerna kan göra med en, men har börjat må rejält illa och har fått krama toaletten ett par gånger så känns inte optimalt att vara bortrest just nu, och framförallt inte att vara på festival!

Så nu har jag fått gnällt av mig lite, skall nog försöka vila lite nu och sen gå ner och vara social igen, hoppas ni andra mår bättre än vad jag gör just nu!

• Quirall

Grattis Millan! Vad kul att ni lyckats nu, då kan ju du och din syster följas åt nu om jag inte minns fel?

Själv sitter jag och är orolig för foglossning, har sedan ett par dagar tillbaka ont i svanskotan och ner i ena skinkan, tror inte att det är ischias då jag haft det i många år och det inte känns likadant nu, shit, vart skall det här sluta om det börjar redan nu! I övrigt har jag ett jobbigt illamående som sitter i nästan hela dagarna och får krama toastolen ett par gånger om dagen, brösten har varit ömma sen ägglossningen men nu har de även börjat bli tyngre och fylligare, vet att jag för någon vecka sedan ville ha mera symtom för att känna mig gravid "på riktigt" men nu när jag fått alla symtom så känns det ändå inte på riktigt haha är iaf i V.6+1 nu och bara längtar till 11 augusti när jag skall på inskrivning.

• Quirall
    Riza skrev 2010-07-12 20:26:05 följande:

Jag hoppar in i denna tråd jag med! Jag är 30, men har hunnit fylla 31 när barnen (!) beräknas komma! Jag väntar nämligen tvillingar Glad . Fick mitt efterlängtade plus i mitten av maj, efter att försökt i 1,5 år, så det var inte helt enkelt för oss.
    Är iallafall i vecka 14 nu och BF är 14/1, och fick reda på att det var tvillingar i förra veckan på kub-testet, som vi blev erbjudna. Har sett att en del diskuterat det och att det inte erbjuds till alla, på en del orter måste man vara över 35, och andra orter måste man betala ganska dyrt. Men här erbjuds det till alla, oavsett ålder, gratis.
    Hur som helst var det väldigt låg risk på båda barnen för att de skulle ha kromosomfel, och det var ju skönt att höra. Men min graviditet räknas ändå som en högre riskgraviditet då det är enäggstvillingar, och det innebär mer risker.
    Vad jag känner av är mycket illamående, det började i vecka 7 för mig och har inte riktigt försvunnit ännu, med kräkningar, mycket hunger dagtid men inte om kvällarna, andfådd, snorig, och ömma bröstvårtor!
    Att se de små på ul var det bästa jag nånsin varit med om! Så häftigt att se dem sprattla omkring och vända på sig Glad

Häftigt! Grattis! Hade du på känn innan att det kunde vara fler än en? eller kom det som en total överraskning?
  • Quirall

Hej alla! Nu börjar vi bli många, jätteroligt!

Jag mår jätteilla, hittar inget som hjälper och tydligen är Postafen slut hos leverantören så det går inte att få tag på, iaf inte här i stockholm där jag är på semester, kan lova att det är en riktig plåga att traska runt i huvudstaden i den här värmen och med det här illamåendet, men i morgon beger vi oss hemåt och på måndag börjar jag jobba igen, vet verkligen inte hur jag skall klara av det!

Ni som har ömma bröst, har i också märkt av att brösten är mycket varmare än resten av kroppen? mina bröst är som två element, totalt kokheta, ganska roligt att känna skillnaden mot resten av kroppen!

• Quirall
    Erka skrev 2010-07-18 01:06:43 följande:
    Hade inte tänkt på temeraturskillnaden förrän jag läste ditt inlägg - men jag känner den! De är verkligen varma! Lite facinerande faktiskt...... Cool

Häftigt, då är jag inte ensam, min sambo är totalfacinerad av det

Men nu tänkte jag utnyttja tråden till att gnälla av mig lite...

Jag mår illa i stort sett hela dagarna och i ca en och en halv vecka har jag kräkts flera gånger om dagen, idag är den värsta dagen hittils och i morgon skall jag börja jobba igen efter semestern, förstår inte hur jag skall klara av det!! Från det att jag vaknade vid åttatiden i morse har jag legat på soffan fram till ca 19:00 (med jämna pauser för att springa in på toa och kräkas) då lyckades jag ta en dusch och få i mig popcorn och gurkstavar med dipp, Så hur i hela världen skall jag klara av att stå själv i en butik i morgon? Vill bara gråta när jag tänker på det!

Har de senaste dagarna mått så illa så jag hela tiden måste påminna mig om att jag kommer få något otroligt fint ut av det hela så att det i slutändan ändå faktiskt kommer vara värt det, men vill ju inte behöva påminna mig själv om det, vill ju vara lycklig och njuta av min graviditet... Skall iaf försöka få tag på min BM i morgon och höra om hon kan skriva ut Postafen eller Lergigan, och jag hoppas innerligt att det kommer hjälpa, annars måste någon sjukskriva mig, usch vad det är jobbigt att ha ett jobb som man inte kan stanna hemma från hur som helst, vi är så få anställda så man försöker alltid jobba i så stor utsträckning som det bara går, är ju ingen där som vet att jag är gravid än heller.

Så nu har jag fått gnälla lite och det känns faktiskt lite, lite bättre.

Hoppas ni andra mår bättre än vad jag gör!

• Quirall
    Kattflickan skrev 2010-07-19 10:25:12 följande:
    Quirall: Jättejobbigt att du mår så dåligt, hoppas att det snart går över för dig! Du får skriva hur det gick för dig att jobba idag. I vilken vecka kom ditt illamående, jag har inte känt av nåt än. Är lite förstoppad, öm i brösten och känner av lite växtvärk.
    Kommer ni att bekosta ett extra ultraljud själva? När ska detta göras i såfall?

Fånigt men om jag inte känner av molvärken och bröstontet så blir jag lite orolig, men hittills så har det kommit tillbaka ett tag senare igen. Nån fler som känner så?

/Millan

Jag började kräkas för en och en halv vecka sedan, så måste alltså ha varit ca 5+5 eller något sådant, mådde lite illa ungefär en halv vecka innan dess också men då behövde jag inte kräkas, men efter 5+5 där någon gång har det bara blivit värre och värre, men nu har jag lyckats få reda på att det finns ett apotek i köpcentret där jag jobbar som har några förpackningar Postafen kvar så kommer åka upp till jobbet lite tidigare idag och köpa det, om det inte hjälper något kommer jag ringa BM i morgon.

Vi kommer bekosta ett extra UL själva då vi vill veta om vi väntar en pojke eller flicka, och då kommer vi passa på att göra det i 3D, men har inte bokat någon tid än men det kanske vi borde göra, det kanske är lång väntetid på det och för att ha störst chans att se könet skall det ju vara inom vissa speciella veckor, hmm får nog kolla på det ikväll när jag kommer hem.

Nu skall jag börja packa ihop lite smått å gott som jag kan ha och tugga på under arbetsdagen, gurka upptäckte jag igår var bra. Tur iaf att jag jobbar kväll då det är då jag brukar må minst illa!
  • Quirall

Attans, hade skrivit ett långt meddelande om hur det gick igår, men I.E kraschade innan jag han posta det.

Nåväl, fick tag på Postafen igår och det gjorde illamåendet MYCKET bättre, mådde visserligen illa hela dagen men behövde bara kräkas en gång och det var nog pga att vi hade så mycket att göra så jag inte hann få i mig mat när jag blev hungrig.

Hoppas det går lika bra att jobba idag som igår!

Nu längtar jag så till inskrivningen i V.10+3 den 11/8 Det är det riktmärket jag har att gå efter nu för att räkna ner tiden

• Quirall

Hej alla, jo jag blev lite tyst för jag har mest legat på soffan den senaste veckan undvikit att röra på mig så mycket som möjligt, är sjukskriven för illamående och kräkningar och vet snart inte vart jag skall ta vägen, det börjar bli extremt jobbigt, känner mig inte gravid bara magsjuk hehe

Är avundsjuk på alla som kan äta surt, jag vill också men eftersom allt jag äter och lite till kommer upp hela tiden är sura saker inte det bästa, är verkligen hemskt att kräkas surt :(

Är nu i V.9+2 och bara längtar tills illamåendet lugnar sig lite och tills man börjar känna sig gravid på riktigt, dvs med mage och sparkar och dylikt :)

• Quirall

Åh grattis Rundabullar, åh vad roligt att du fått plus!

Känner igen det där med sambon, min stackare har inte fått ta på mig alls sen jag började må illa, får panik av att ha någon intill/på mig, så måste fösa bort min keliga katt heela tiden och om sambon sätter sig för nära mig måste antingen jag flytta på mig eller så får jag be honom flytta sig. så igår när jag fick ett melt down och bara grät o grät utan att kunna sluta gjorde han det han trodde att jag ville, nämligen gick därifrån och lämade mig i fred vilket bara fick mig att gråta ännu mer, stackars sate, han har det inte lätt just nu :/ men det har å andra sidan inte jag heller. Äter Lergigan Comp men illamånendet och kräkningarna har fortsatt ändå, och de har tröttat ut mig totalt både fysiskt och psykiskt!

Idag har jag iaf lyckats leta upp min laptop och kopplat upp den till nätet så att jag ändå kan vara liite social här där jag ligger på soffan.

Suck vad jag längtar tills illamåendet ger med sig!

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011