30+ som väntar första barnet i början av 2011
Hur går det för alla? 
Fullt upp att dekorera barnkamnaren och köpa babykläder? 
Berätta hur det går..
Hur går det för alla? 
Fullt upp att dekorera barnkamnaren och köpa babykläder? 
Berätta hur det går..
Vi har beställt en barnvagn (till slut efter mycket velande). Spjälsängen och skötbordet är inköpt, samt lite kläder. :) Oj vad det kostar pengar!!!
Min sambo brukar prata med pyret, det tycker den om därinne. Blir helt tokig och sparkar som bara den. :)
Sen har vi en speldosa som vi brukar spela också.
Har funderat mycket på det här med täcke eller filt, kudde eller inte i spjälsängen ( vi har inte tänkt ha någon vagga eller likn )? 
Har ni hört något som rekomenderas till spädisar..
Jag har gått upp 10 kg och är i v34. Mår illa mest hela tiden och har ont i fogarna, för nu börjar det bli tungt. Jobbar ytterligare 3 v, sen får jag vila lite innan det är dax. 
:)
Har också sammandragningar från och till, men antar att det är så det ska vara. Lite läskigt är det allt.. när magen blir alldeles hård. Har ni inplanerade föräldragrupper? Eller har ni redan varit? Profylaxkurs?
Sensa: känner igen det där du beskriver om morgonen. Precis så kan jag också tänka. Det känns ett kort tag som om allt var som "vanligt", men när man stiger upp så ... Hehe
Sensa: I alla fall här i Stockholm så kan man välja bb och förlossning som är så "naturlig" som möjligt. Om man väljer detta alternativ och allt går finfint får man åka hem efter 8 timmar. 
Tussebus: ska ni föda på Danderyd? Skönt att få testa på drogerna i förväg.. Hehe
Quirall: Beror det på att du har förlossningsrädsla som du fick remiss till Aurora?
Tussebus: Jag har så svårt att tänka mig hur jag reagerar när de där enorma krafterna drar igång i min kropp. Vill gärna ha en naturlig förlossning, och ska försöka med detta så länge det går. Epidural verkar ju vara dumt att ta i alla fall, försenar värkarbetet så förlossningen blir ännu längre :(
Quirall: hoppas att det går vägen och att du får ditt snitt. Verkar jobbigt annars. Tyvärr verkar det som om det gått lite prestige i att föda vaginalt. 
En väninna till mig fick slåss för att få ett planerat snitt. Hennes första barn hade fastnat och förlöstes med akut snitt, eftersom hon var för trång. Med andra barnet så ville hon inte uppleva samma sak, men alla bm hon träffade sa att alla kvinnor kan föda vaginalt. Det har vi gjort i alla tider. :(
Quirall: hoppas verkligen att de förstår dig på Aurora. De förstod som sagt min väninna till slut, och hon fick sitt snitt.
Sensa: jag tycker det är djärvt av dig att stå upp för vad du känner inför amningen. Jag håller med dig där att det ska ammas i tid och otid, och helst i mer än ett år känns det som :(. Jag har tänkt att börja jobba igen i september, och då för att min sambo ska vara hemma. Allas reaktioner är då.. Men amningen då? Ska du sluta amma då? Jag vet ju inte ens om jag kan amma? Så varför denna press?
Hej alla .. God fortsättning!!
Hur går det för er och graviditeterna?? Jag själv jobbar bara 2 dagar till, sen ska jag vara hemma. Jippie!!
Sensa: Jag har bf 2/2 och hoppas på i alla fall två veckor kanske mer. Jag har så mycket att grejja med :). Ska göra klart barnrummet, har beställt möbler från Ikea som kommer nästa vecka. Sen ska det tvättas barnkläder och sys påslakan. Vi har även beställt en tvättmaskin och en diskmaskin som ska levereras och installeras. Lite tid till mig själv ska ju också hinnas med, fick bl.a. en ansiktsbehandling i julklapp. 
Helt galet!! O jag som har så ont i mina fogar. Typiskt mig.
Lier1979: När har du BF?
Sensa: ja det kanske är lite mycket saker på g. Om du ska börja jobba igen 17 jan, hur länge kan du då jobba? När är ditt BF?
Va roligt att höra att det går bra för alla trots allt!!
Jag går in i v 40 nästa vecka och känner mig väldigt klar med den här graviditeten. :) Vill också bara träffa individen där inne, och se vem det är. 
Har haft väldiga problem nu det sista med vä bäckenled, som har blivit stel. Med detta följer mycket värk i lendrygg. Känner mig som en 80-åring minst.
Sensa: Du måste vara rädd om dig. Även fast du inte har ont, så bär din kropp redan på ett tungt lass. Man har inte samma ork och styrka som gravid.
Rundabullar: Oh det är en härlig känsla.. Nystädat och nyfixat. Det är bara att njuta. Jag ser fram emot att min sambo och jag ska vara hemma en månad tillsammans när pyret är fött. Tror det kommer bli så mysigt. :)