30+ som väntar första barnet i början av 2011

Häftligt att din allergi är bättre Quirall! Min mamma blev gravid vid sin graviditet, så det är ju härligt att det kan gå tvärtom också, hoppas att det håller i sig efter graviditeten, det händer ju ibland.

Vi kikade på en V70, men beslöt i våras att inte skaffa bil och vi kommer att hålla fast vid det så länge det går. Vi är med i en bildelsningsfirma istället, så våra krav på barnvagn är att den ska vara dämpad och bra att släpa på kullerstenar och av och på bussar och metro. Och liten och lätt att få in i de bilar vi lånar nu som då. En rejäl city-vagn av nåt slag. Vi har inte alls kikat på det ännu.
Härligt att din mamma blev gravid vid sin graviditet! :D
Kanske hon blev allergisk istället? :)
Vagn har jag noll koll på. Jag vill bara att den skall vara lättkörd, även på grus, och smsidig samt inte alltför tung eftesom jag planerar att ta långa och många promenader sedan. Har en kompis som skall hjälpa mig med sådant sedan :)
Vi har en scoda octavia som går på etanol, halvkombi, den är mellanstor, så jag tror en barnvagn kommer att gå in utan problem. Vi är väldigt nöjda med den faktiskt, innan hade vi en lite äldre audi, men jag föredrar skodan.
Har inte tänkt så mycket på barnvagnar och annan utrustning än, tänkte att efter vecka 13, efter ultraljudet vi gör för KUB'en så kan vi börja fundera på sånt. Då ser man om allt ser bra ut, hittills, och kan kanske börja planera lite mer. Däremot har jag börjat titta lite på blocket efter en sån där babykorg, på stativ. VI har ett rätt litet sovrum, så som det ser ut idag får vi inte in en spjälsäng. Då kan babyn sova i korgen de första 4 månaderna iallafall, sen kan man ju sälja den på blocket igen. Vi har ju en katt också så man vill gärna få upp babyn en bit från golvet, därför vill jag ha en korg med stativ.
Vi ska kanske bygga om lite i sovrummet, slå ut kattvindar som vi har och då får vi lite mer plats och får nog plats med en spjälsäng. Det löser sig nog!
Millan
Vi funderade på en Octavia också. De senare modellerna är riktigt fina, men jag är volvoit i själ och hjärta så jag har svårt att se mig köra något annat :)
Vårt sovrum rymmer vår säng, en garderob och en stor byrå. Då står sängen mot väggen. Vi kommer inte ha plats för något alls utöver det vi redan har om vi inte byter ut sängen mot en mindre men med en karl på 120 kg muskler så krävs det lite plats. Vi kommer utrymma vårt datorrum och göra det till barnrum istället.
 Det tog en hel drös med bilder och en hel drös med olika blodprov, dem ska jag ringa efter svaren på om en vecka. Då får vi svar på KUB-testet också. De kör alla prover på alla, fast UL såg bra ut.