Inlägg från: krakel |Visa alla inlägg
  • krakel

Undersköterska

Men är det ingen lärare som sagt nått då.. verkar ju superkonstigt att låta elever sluta en utbildning som man inte avslutat och då heller inte får jobba som... det är ju en lönefråga om du är usk eller vårdbitr... sen är det ju inte så lätt att få jobb om man inte är behörig till ett jobb finns ju nästintill inga vårdbiträdes jobb....

Jag utb mig till USK på vuxennivå så jag har inga tips att komma med

• krakel

ja det är sant men jag menar att man kanske ska tala om för eleven i fråg att man inte "klarat av" utb eller menar du att man kan söka jobb och sen få ett uskjobb fast man inte är "behörig" ..

eller man kanske söker jobbet och hoppas de ska ha förbiseende på att man har IG vilken man självklart har sig själv att skylla....?

Som sagt jag sökte min USK utb eftergymnasialt och är usk på så vis...

• krakel

Tänker med att låt säg att man har IG i alla ämnen kan man ju inte va behörig att söka USK jobb ens.. eller ja lät ju bli bortsållad innen man ens blir påtänkt till intervju....

• krakel

Men nu gav ja bara ett förslag... va ite så inrutad kvinna hahahah ja det fattar väl jag med men det är ju synd om hon kommer till en intervju för hon sagt att hon är usk så säger chefen attt det är du inte alls.. som sagt säger det ingen jag vet inte ve det ärf för regler med obehörighet o inte va det gäller USK lättare med SSK för då för man ju inte stt leg...

Svar på tråden Undersköterska