Undersköterska
Men, jag ska plugga till USKA på komvux nu och då är det ju BARA omvårdnad ämnen man pluggar, det är ju ingen matte eller svenska eller så??!!! För då blir man ju undersköterska, det är ju en yrkesutbildning ja ska gå
Men, jag ska plugga till USKA på komvux nu och då är det ju BARA omvårdnad ämnen man pluggar, det är ju ingen matte eller svenska eller så??!!! För då blir man ju undersköterska, det är ju en yrkesutbildning ja ska gå
...nu fattar ja ingenting...
jag har ju inga gymnasiebetyg, och ska plugga Omvårdnad på komvux, 1½ år. Då är det ju bara omvådnad o inga andra ämnen, hur går de ihop??? :S:S
www.medlearn.se/Pages/193.aspx/Underskoterska
Där ska jag läsa. Det står ju där att man visst är Undersköterska efter man läst klart omvårdnad, 1350 poäng, och då är det ju bara ämnen som rör omvårdnad?
men, som jag sa förut, TS hade godkänt i alla UNDERSKÖTERSKE ÄMNEN, samma ämnen som jag läser nu på komvux!
Jag har inte betyg i andra gymnasie ämnen! Jag läser bara omvådnad på¨okmvux och det är bara omvårdnad.
Klart hon är undersköterska om hon har godkänt i alla dom ämnena. Enligt mina lärare iaf!
Vård och omsorgsarbete, OMV1215, 200p
Medicinsk grundkurs, OMV1209, 100p
Psykologi A, PS1201, 50p
Arbetsmiljö och säkerhet, ARL1201, 50p
Omvårdnad, OMV1210, 150p
Människan socialt och kulturellt, SOMS1202, 100p
Etik och livsfrågor, SOMS1201, 100p
Dom ämnena var hon ju godkänd i, samma ämnen jag läser, sen några valbara också, och då äre jag utbildad undersköterska!!!! ja läser ingen matte tex.
Så du menar att jag som läser in dessa ämenen på komvux för att bli just undersköterksa endå inte blir undersköterska för ajg inte har betyg i gymnastik och tex matte? ... det är fel för jag blir undersköterska.
Yrkesutbilding heter det på alla komvux och finns i hela landet och är detsamma.
däremot SJUKSKÖTERSKOR MÅSTE ha läst gymnasie och ha bra betyg för att ens komma in på den linjen. men det är ju också på en helt annan nivå.