Inlägg från: Mallory |Visa alla inlägg
  • Mallory

Undersköterska

Jag läser till uska nu på vuxen nivå, och när vi klarat alla ämnena så får vi ett certifikat på att vi är undersköterskor, ja om man är godkänd i alla ämnen, och då läser vi ju dom ämnena som du har godkänt i ts!

Härligt att det löste sig!

• Mallory

Haha vilket liv det blev!

Första dagen i skolan fick vi se certifikatet som vi ska få om vi blir godkända i alla ämnen. Det har dom gjort ganska nyligen vad jag förstår kanske bara i skaraborg? Det hade dom gjort endast för att det är svårt att veta vilka som har kompetensen eller inte.

Och varför skulle ts vara bättre utbildad än en som läser komvux delen? Vi läser exakt samma ämnen, och dessutom får iaf vi andra inriktningar att välja mellan än de som går på gymnasiet, här o krokarna iaf.

Och en som har gymnasie sen innan och läser detta måste väl ändå vara likvärdigt eller??

Föresten tycker jag alla borde införa ett bevis på att man klarat de ämnena man behöver klara...så det så!

• Mallory

Men jossan, iof så har du ju ändå blitt anställt, men kan du inte läsa dem ämnena på distans o försöka få g? Kanske tenta av dem?? Behöver kanske inte stressa med dem men dom är ju ändå ganska bra att ha!

Svar på tråden Undersköterska