Inlägg från: AnnaVe |Visa alla inlägg
  • AnnaVe

Undersköterska

Jossan90 skrev 2010-09-05 19:02:30 följande:
    jag har fått väldigt mycket beröm att jag är väldigt duktig för min ålder.
    Det har inte med vad man anställs som att göra.
  • AnnaVe
    Jossan90 skrev 2010-09-05 19:04:28 följande:
    jag har klarat alla omvårdnads ämnen, vissa har jag rätt höga betyg i!
    Men du har fortfarande läst glart omvårdnadsprogrammet på gymnasiet!
  • AnnaVe
    AnnaVe skrev 2010-09-06 11:19:05 följande:
    Men du har fortfarande läst glart omvårdnadsprogrammet på gymnasiet!
    *klart
  • AnnaVe

USKa är fortfarande inget man läser till utan något man blir anställd som!

• AnnaVe
    Jossan90 skrev 2010-09-06 16:39:20 följande:
    Ja det har jag
    Nej, du har inte slutför omvårdandsprogrammet på gymnasiet eftersom du har IGn och därmet inget slutbetyg.
  • AnnaVe

saarvitossan: På vilket sätt har ts bredare kompetens än andra komvuxstudenter,när hn har ign i de andra kurserna?

• AnnaVe

Eng och matte är kärnämnen på gymnasiet vilket innebär att du INTE slutfört din gymnasieutbildning och egentligen inte borde anställas som usk.

• AnnaVe
    LjubaviMoja skrev 2010-09-06 23:34:46 följande:
    Det är ändå lite taskigt att det är så själv gick jag aldrig på gymnasiet som ts, pluggar nu till usk men ts kan inte bli usk för att ha fått IG i eng och matte varför kan inte hennes år på högstadiet räknas så som mina har gjort?
    TS har inte gått klar en gymnasiutbildning som i hennes fall var omvårdansprogrammet.
  • AnnaVe
    Sharleene skrev 2010-09-06 23:46:39 följande:
    ja det är orättvist faktiskt, låter ju mer som utfyllnadskurser detta med engelska, matte etc för själva omvårdnadskurserna är ju tillsammans på ca 18 månader. Och dessa ämnen som basämnena från gymnasiet är ju inget de frågar om direkt på arbetsintrevjuen weird
    Det är en gymnasieutbildning och de är på 3 år och innehåller andra saker än bara omv. ämmnen. Frisörer läser inte bara frisörämnen...
  • AnnaVe
    LjubaviMoja skrev 2010-09-07 12:22:21 följande:
    Hon säger jo själv att hon klarat omvårdnadsämnen.
    Men en gymnasiutbildning innehåller inte bara omvårdansdämnen utan kärnmnen som matte och eng, vilket ts hade IG i.
  • AnnaVe
    LjubaviMoja skrev 2010-09-07 12:28:49 följande:
    Ja och det är det jag tyckte var orättvist då det bara räckte att jag hade gått grundskolan, men i ts fall gör det inte det.
    Vart kom prat om grundskolan in? Vad har det med gymnasiestudier att göra?
  • AnnaVe
    LjubaviMoja skrev 2010-09-07 13:41:55 följande:
    Fattar faktikst inte hur många ggr jag ska skriva så att du förstår. Jag skrev att jag tyckte att det är orättvist att det inte räcker för henne att ha gjort klart omvårdnadsämnen när det bara räckte för mig att ha gått klart grundskolan.

De enda kravet de hade på komvux var att jag hade gått klart grundskolan.
    Men hon har ju läst på gymnasiet, inte komvux. TS har ingen färdig gymnasieutbildning!
  • AnnaVe
    LjubaviMoja skrev 2010-09-07 13:56:44 följande:
    Menar du att hon pluggat upp matte och eng från grundskolan på gymnasienivå och fått IG? Fan detta var komplicerat.
    Ts har gått gymnasiet i 3 år, omvårdnadsprogrammet. Eftersom hon inte har godkänt i kärnämnerna saknar hon slutbetyg och har därmet ingen utbildning och ska därmed inte anställas som usk. Vad är det inte föstår?
  • AnnaVe
    LjubaviMoja skrev 2010-09-07 14:06:54 följande:
    Men varför förstår du inte då när jag skriver att jag inte förstår varför det bara räckte med att jag gått grundskolan för att kunna plugga till USK och vi hade ingen matte och eng.

Äsch jag lägger ner nu orkar inte tjafsa mer , det räcker med att en person förstod vart jag ville komma iaf.

Hursomhelst så verkar det inte alls svårt att få jobb inom vården matte och eng är inte lika viktiga som omvårdnadsämnen.
    Men snälla det är skillnad på att lösa omvårdnadsprogrammet på gymnasiet (då krävs det att man slutfört det för att han den utbildningen som egentligen ska krävas för att anställas som usk) än att läsa det på komvux.

På komvux är det mellan 1 år och 1,5 år coh bara omvårdnadskurser.

På gymnasiet är det 3 år och en massa andra kurser (kärnämnen) förutom omvårdnadskurserna.
Svar på tråden Undersköterska