• Pyssilullan

Hjälp mej!! min 1 åring har 39 i feber för första gången!! vad ska jag göra`????

PAniiiiiiiik!!!

sambon jobbar borta...

thea är hängig oh kokhet, darrar lite och är trött.
    hon har 39,1 i feber
    är det vanligt???

vad ska jag göra????

• Svar på tråden Hjälp mej!! min 1 åring har 39 i feber för första gången!! vad ska jag göra`????
  • Julias mamma

Tipsar som ovan:...ge febernedsättande, vatten och en skön plats att vila med så lite kläder som möjligt...

• Leonie

Eller ge barnalvedon och låt henne sova. Barn klarar feber enomt bra, finns ingen anledning att panika!
    Ge som sagt vätska också.

• Talja

Skaffa hem Alvedon Suppositorium om det skulle vara svårt att ge flytande....

Är även kanon sen de blir äldre, min 5 åring hade över 40 grader när han sov, o då gav jag en "supp" (utan att han ens vaknade), hade blivit ett himla rabalder om jag hade behövt väcka honom mitt i natten för att få honom att dricka alvedon.....

• Naimiez

Tag av alla kläder. Badda med en ljummen handduk i ansikte och kropp. Ge röd saft (mycket energi) samt febernedsättande. Kontakta läkare om hon har feber i mer än 3 dagar eller om febern stiger.

Kram!

• Gisse the one and only

Svalt ska de vara så febern går ner, ge febernedsättande om hon är slö och hängig, se till så hon dricker OCH kissar ordentligt. Sen är det bara att vänta på att det går över.

Bli hon betydligt sämre, så gå till vårdcentralen. Har hon feber mer än tre dagar, så gå till vårdcentralen.

Barn kan ha upp till 40-41 graders feber och det är inte farligt om barnet inte blir jätteslött och hängigt.

Så var inte orolig, feber är ingen sjukdom, det är ett botemedel som kroppen sätter in för att ta död på bakterier och virus i kroppen.

Kram Gisse

• saga1182

Ha inte på flickan för varma kläder, helst bara blöjan..
    Ge febernedsättande och badda henne med blöta handdukar...

Se till så att hon inte slutar kissa..

Hoppas d går över snart..
    Kram

• Pyssilullan

men hur gör man på natten då?
    jag kommer ligga vaken o vara orolig :(

gav henne supp nu... ska ja låt henne sova, eller ska man underålla henne? Hon är helt slö o trött...

jag hatar o va ensam när hon är sjuk..

• Gisse the one and only

Hon ska sova precis hur mycket hon vill. Kroppen läker bäst under sömn. Du kan kolla henne med jämna mellanrum och hon kan sova i det rum du befinner dig om du är orolig. På natten kan hon sova hos dig om du tycker det är ok. Oroa dig inte, det ordnar sig.

Men låt henne sova.

• våg

Är du orolig och har frågor så kan du alltid ringa sjukvårdsupplysningen.

Svar på tråden Hjälp mej!! min 1 åring har 39 i feber för första gången!! vad ska jag göra`????