• Ninninn

    Någon som har varit hos Lennart Blomqvist?? spolade precis ner mitt 4 missfall, ja måste få mer hjälp

    Gränsen va nådd vid mitt 3 missfall men nu e vi där igen, 4 missfallet kom precis ut!! ja orkar inte mer nu, ja finner ingen anledning att vara kvar på denna jorden längre så känner ja just nu, hur mycke mer ska man orka?????

    har läst om Lennart Blomqvist i Borås som har hjälp folk med upprepade missfall, är de någon som har varit hos honom?? hur gör man för att kontakta honom?? ja hittar inget nummer..

    Ja åt Trombyl denna gången men de hjälpte inte heller, nått måste ju för fan vara fel även fast dom säger att allt ser bra ut.. har ju varit på utredning men inget fel har hittats men ja tror inte på de längre nu för detta e ju inte normalt...

  • Svar på tråden Någon som har varit hos Lennart Blomqvist?? spolade precis ner mitt 4 missfall, ja måste få mer hjälp
  • ollemia

    Hej!

    En god vän fick sina sköldkörtelvärden testade och blev ordinerad Levaxin för att förhindra missfall. Hon hade inga svårigheter med att bli gravid, men fick flera missfall ganska tidigt. Jag vet ännu inte hur det gått, om missfallsrisken verkligen minskat, men det kan vara idé att ta upp frågan med din läkare. Be dem kolla TSH, T3 och T4.

    Lycka till!

  • färnik

    Jag har också hört om honom, och är nyfiken. Även jag har haft 4 mf (mf v 7, 8 och 11, samt ma med tvillingar v 8) Senaste gången, 14 april i år, var det en läkare på sjukhuset som nämnde den här mannen i Borås. Jag var inte i skick att lyssna så noga just då tyvärr så jag minns inte så mycket...

    Vi håller på med en utredning på infertilitetskliniken i Skövde, kanske skulle man göra ett försök att kolla upp LB också...

  • Ninninn
    färnik skrev 2010-06-30 12:45:31 följande:
    Jag har också hört om honom, och är nyfiken. Även jag har haft 4 mf (mf v 7, 8 och 11, samt ma med tvillingar v 8) Senaste gången, 14 april i år, var det en läkare på sjukhuset som nämnde den här mannen i Borås. Jag var inte i skick att lyssna så noga just då tyvärr så jag minns inte så mycket...

    Vi håller på med en utredning på infertilitetskliniken i Skövde, kanske skulle man göra ett försök att kolla upp LB också...

    Vi har precis liknande historia du och ja! mina veckor har varit 14, 5 , 8 och nu 9 men förra gången hade ja också tvillingar precis som du!!

    Ja vet inte vad vi ska göra, ja ringde till repro medicin där vi har gått och gjort utredningen, dom hade inget nummer till honom men dom sa att de bara e att ringa han, sen e då frågan undra hur lång väntetid de e för att komma till han!! den lär vara hur ¨lång som helst.

    Tycker verkligen du ska säga till din läkare att dom hjälper dig att få komma till honom

  • färnik

    Vi håller ju på med våran utredning nu... är ni "färdiga" med eran, sas? Hittade de ngt? Jag tänker som så, att nu ser vi vad den här utredningen ger, men hittar de inget, och jag får ett missfall till, så tar jag tag i det här med killen i Borås. Berätta gärna vad som hände roch sägs när du ringt dit!

    Jag hörde också en del prat på sjukhuset, om at de i norge tror jag det var, provat att lägga in missfallsbenägna kvinnor på sjukhuset så fort de blev gravida, med vila och omsorg och kontroller, men inga andra "ingrepp", vilket tydligen hade fungerat väldigt bra? Typ tender-loving-care, eller vad det kallades... men inte ska man väl behöva åka till Norge för att få behålla sina barn i magen? Här i sverige anser de ju inte att tidiga missfall kan förebyggas med vila/sängläge etc...

  • Ninninn

    Ja vi e klara med utredningen och dom hittade ingenting, allt e jätte bra!

    Dom tömde mig på 11 rör blod och min sambo 2 rör, de va ju bla kromosom och om man får blodproppar i livmodern sen vet ja inte va allt annat va men de va iallafall inget fel.

    Sen gjorde ja även en undersökning för dom trodde att ja kanske hade en skiljevägg men de hade ja inte heller.

    ja vet inte vad man ska göra mer nu, dom har gjort allt dom kan säger dom.

    De e ju som ett jäkla ekorrhjul hela tiden, först blir man gavid och e jätte glad i några veckor sen e de som om någon slår dig i ansiktet om och om igen, missfall efter missfall.

    Vårat enda hopp nu e om man kan få tag på han Lennart

  • Irma

    Hej tjejer!

    Lennart Blomqvist behandlar med en lågdos acetylsalitylsyra. Normaldos är 75 mg/dag. Det är samma ämne som finns i vanliga värktabletter, typ Ipren. Men ipren är mkt starkare. Om ni inte får utskrivet trombyl(acetylsalitylsyra) så finns det barnalbyl att köpa receptfritt.

    Vi är ett gäng tjejer som också fått upprepade missfall! Kom in till oss om ni vill!

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html 

  • Ninninn
    Irma skrev 2010-06-30 20:44:28 följande:
    Hej tjejer!

    Lennart Blomqvist behandlar med en lågdos acetylsalitylsyra. Normaldos är 75 mg/dag. Det är samma ämne som finns i vanliga värktabletter, typ Ipren. Men ipren är mkt starkare. Om ni inte får utskrivet trombyl(acetylsalitylsyra) så finns det barnalbyl att köpa receptfritt.

    Vi är ett gäng tjejer som också fått upprepade missfall! Kom in till oss om ni vill!

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html 
    Är det någon utav er som har varit hos Lennart???

    Ja åt ju Trombyl denna gången men uppenbarligen hjälpte inte de ändå, e de bara trombyl han behandlar med?? i så fall e de ju meningslöst att kontakta han
  • Primrose
    Ninninn skrev 2010-06-30 21:29:49 följande:
    Är det någon utav er som har varit hos Lennart???

    Ja åt ju Trombyl denna gången men uppenbarligen hjälpte inte de ändå, e de bara trombyl han behandlar med?? i så fall e de ju meningslöst att kontakta han
    Ja, vad jag vet så är det i alla fall det som har gjort honom känd - att han har använt låga doser av acetylsalisylsyra för att förhindra missfall.

    Jag fick tre missfall och sedan, då jag plussade för fjärde gången, tog jag dubbel dos 2x75mg eftersom en läkare hade upptäckt att jag hade för högt TNF-alpha värde och ansåg att jag skulle ta en högre dos. Det här är dock litet kontroversiellt eftersom en del läkare inte tror på att TNF-alpha värdet har en sådan betydelse och många avråder att man tar mer än 75mg/dag. Men för mig fungerade det, det är allt jag kan säga. Och nu har jag en liten son på 1,5 år.

    Sök vidare, efter läkare som inte rycker på axlarna och knappt bryr sig. Lycka till!
Svar på tråden Någon som har varit hos Lennart Blomqvist?? spolade precis ner mitt 4 missfall, ja måste få mer hjälp