• ettplustack

Hyresrätt: Får de stänga av vattnet utan att meddela ?

Bor i en hyresrätt sedan den 1 april och i alla fall en gång i månaden är vattnet avstängt ungefär. Det är borta ett par timmar och vi blir aldrig meddelade om varför de stänger av det eller när det kommer tillbaka.

Det har inget med väder och så att göra vad jag vet.

Kom hem från jobbet och ställde mig i duschen och så komemr det inget vatten man blir så less :(

• Svar på tråden Hyresrätt: Får de stänga av vattnet utan att meddela ?
  • épouse

Samma här fast dom lägger lappar i brevlådorna samt lappar i trapphuset.
    Vet inte om man måste meddela men det är sunt förnuft att göra så.

• JAG är BÄST

Det var då konstigt. Varför stänger dom av vattnet några timmar varje månad??

Håller dom på med någon större renovering i fastigheten?

Annars så tror jag faktiskt inte att dom bara får slå av vattnet för att "spara". Du hyr och ska ha vatten dygnet runt.

Om vattnet ska stängas av några timmar en dag så ska detta meddelas i trappuppgångar så att ALLA kan läsa detta. Det bör stå datum,,samt från vilket klockslag det stängs av. Man måste ju kunna bunkra upp med vatten hemma typ i hinkar å så.

• épouse

För vår del är det nyproducerat så dom håller fortfarande på med justeringar.

• ettplustack

Det finns inga lappar varken i trapphus eller i våra brevinkast. Ja jag blir galen utan vatten, jag har ingen aning om varför de stänger av vattnet det är inget nybygge. Tänk de stackarna som tvättar nu det lär ju inte gå så bra, men vem ringer jag för att höra vad som står på, hyresvärden eller fastighetsvärden?

• JAG är BÄST
    ettplustack skrev 2010-06-30 13:28:41 följande:

Det finns inga lappar varken i trapphus eller i våra brevinkast. Ja jag blir galen utan vatten, jag har ingen aning om varför de stänger av vattnet det är inget nybygge. Tänk de stackarna som tvättar nu det lär ju inte gå så bra, men vem ringer jag för att höra vad som står på, hyresvärden eller fastighetsvärden?

Hyresvärlden. Å blir det ingen bättring eller att dom inte har någon bra förklaring till varför vattnet stängs av så ska du kontakta hyresgärstföreningen.
  • ettplustack
    JAG är BÄST skrev 2010-06-30 13:38:20 följande:
    Hyresvärlden. Å blir det ingen bättring eller att dom inte har någon bra förklaring till varför vattnet stängs av så ska du kontakta hyresgärstföreningen.
    Okej jag får se om det kommer igång är trött efter jobbet och ska vila lite nu, i morgon när de har telefontid får jag ringa och höra varför jag inte hört något om att de ska stänga av vattnet samt att jag önskar få veta det i fortsättningen, i god tid :)
  • norgesessan

Här vår vi aldrig veta om det är värden "själv" som orsakat det, bara när det kommunala ska stänga av...

Som tur är det bara 15-20 minuter, och det är bara när det ska göras nåt....

Men det har hunnit komma olägligt ett par ggr....

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Analoga
    ettplustack skrev 2010-06-30 13:11:56 följande:
    Bor i en hyresrätt sedan den 1 april och i alla fall en gång i månaden är vattnet avstängt ungefär. Det är borta ett par timmar och vi blir aldrig meddelade om varför de stänger av det eller när det kommer tillbaka.

Det har inget med väder och så att göra vad jag vet.

Kom hem från jobbet och ställde mig i duschen och så komemr det inget vatten man blir så less :(
    En kortare stund, typ 10 minuter tror jag inte de behöver förvarna om, men 2 timmar - då ska ni få meddelande om det i förväg!!

Låter konstigt att det sker en gång i månaden också. Har du ringt och pratat med hyresvärden/fastighetskontoret?? Vad säger dom??
  • FruSen

Bor också i hyresrätt och visst stänger de av vattnet ibland utan att meddela. Eller när jag tänker efter har v nog aldrig fått något meddelande annat än om vattnet ska vara borta mer än ett dygn. Det blev ren och skär panik i fjol då min granne stod där utan vatten och med en jättehungrig nyfödd bebis och inte hade något vatten att blande ersättning med...!!!! Ren tur att jag hade en tillbringare med vatten i kylen (brukar inte ha det, nån gång om jag vill ha riktigt kallt vatten att dricka bara) så hon fick ta det. Då var vattnet borta hela dagen. Tycker det är riktigt dåligt att inte meddela något då. Ok om det är nått tillfälligt, det ska bytas en kran eller liknande, det tar ju inte mer än max en halvtimme... Men en hel dag!

• ettplustack
    FruSen skrev 2010-06-30 19:47:52 följande:
    Bor också i hyresrätt och visst stänger de av vattnet ibland utan att meddela. Eller när jag tänker efter har v nog aldrig fått något meddelande annat än om vattnet ska vara borta mer än ett dygn. Det blev ren och skär panik i fjol då min granne stod där utan vatten och med en jättehungrig nyfödd bebis och inte hade något vatten att blande ersättning med...!!!! Ren tur att jag hade en tillbringare med vatten i kylen (brukar inte ha det, nån gång om jag vill ha riktigt kallt vatten att dricka bara) så hon fick ta det. Då var vattnet borta hela dagen. Tycker det är riktigt dåligt att inte meddela något då. Ok om det är nått tillfälligt, det ska bytas en kran eller liknande, det tar ju inte mer än max en halvtimme... Men en hel dag!
    Ja det är jättedåligt, nu är vattnet tillbaka överallt men det är dåligt tryck :( Jag får ringa i morgon och se vad de stängde av vattnet för. När det är borta några timmar måste de meddela tycker jag
Svar på tråden Hyresrätt: Får de stänga av vattnet utan att meddela ?