Inlägg från: Magrat |Visa alla inlägg
  • Magrat

Ge mig kända citat!!!!!

Viccy skrev 2010-07-01 18:04:43 följande:
    Beam me up, Scotty - Star Trek TOS
    Just den frasen sades aldrig på Star Trek.
    I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
  • Magrat

"All those moments will be lost in time, like tears in the rain. Time to die." (Batty, Blade Runner)

"We'd better get back, 'cause it'll be dark soon, and they mostly come at night... mostly." (Newt, Aliens)

"No tears, please. It's a waste of good suffering." (Pinhead, Hellraiser)

"One thing about living in Santa Carla I never could stomach, all the damn vampires." (Morfadern, Lost Boys)

• Magrat
    Viccy skrev 2010-07-01 20:12:53 följande:
    Jo i Originalserein sade Kirk det! Ska kolla upp vilket avsnitt. Men även om jag har fel så har det citatet blivit synonymt med Star trek!
    Visst har det blivit synonymt med ST, för att varianter av det citatet sades i många avsnitt. 

"Beam me up, Mr. Scott"
    "Scotty, beam us up"
    "Scotty, beam me up"
    Osv.

Det är en av de mer välkända "misquotes" i filmer/serier tillsammans med bl.a. "Play it again, Sam", "Do you feel lucky, punk?" och "I'm ready for my closeup, Mr. De Mille".

• Magrat
    Viccy skrev 2010-07-01 20:23:48 följande:
    OK, jag kan ju ha fel. Jag ber om ursäkt i så fall.
    Ingen fara, du är inte direkt ensam. Det är ju därför det är ett känt MISquote.
    Här finns en hel radda:
    http://www.filmsite.org/moments02.html 
  • Magrat
    Viccy skrev 2010-07-01 20:34:12 följande:
    -Jesus Christ! -Not quite! - Hellraiser (vet ej vilken)
    Oh, oh, (räcker upp handen) det är trean!

Ett ännu bättre (IMHO) från samma är: "Down the dark decades of your pain, this will seem like a memory of Heaven". (Pinhead, Hell on Earth)
  • Magrat
    "I made out a schedule. Every single moment of every single day from now until graduation is accounted for." (Rory, Gilmore Girls)

"My mother - she was here. I can feel it. Smell that? The room smells like guilt and Chanel No. 5." (Lorelai, Gilmore Girls)
Svar på tråden Ge mig kända citat!!!!!