Inlägg från: UmmAlina |Visa alla inlägg
  • UmmAlina

klä på er...!!!!

Alltså nu har jag gått omkring och irriterat mig på hur folk bara klär av sig hur som helst.

Vart jag än vänder min blick så står halvnakna människor. Bara för att solen skiner behöver man väl inte gå omkring halvnaken?

Jag har inga problem med att folk klär av sig på stranden, men håll er där då.

I mataffären kommer män in med bar överkropp, kvinnor kommer in i små shorts och ett litet linne ( som enligt mig ser ut som nattkläder). Kan man inte klä på sig om man nu ska gå och handla?

Usch jag mår nästan illa av att de går omkring så där.

KLÄ PÅ ER....!!!!

Jag lär väl antagligen få en del av er emot mig, men jag står fast vid min åsikt

• Svar på tråden klä på er...!!!!
  • UmmAlina
    Fru U skrev 2010-06-30 22:15:59 följande:

Varför är det äckligt?

Vad är det för fel på små kläder på kvinnor?

Svaren bor i hjärtat
    Jag tycker inte att det är normalt att gå omkring klädd så där när man t.ex. handlar
  • UmmAlina
    Fidelis ad urnam skrev 2010-06-30 22:19:27 följande:
    Varför bryr du dig om hur andra klär sig?

Jag vill inte behöva se dem så där!
    Gamla gubbar som går omkring som värsta casanovor bara för att det är sommar.

• UmmAlina
    Anova skrev 2010-06-30 22:29:20 följande:
    Själv går jag med jacka/långärmat och scarf jämt, även då det är sol.. Jag är så solkänslig.. Tror du jag blir uttittad?
    Klart att du blir uttittad, folk är inte kloka. De vet inte annat än att glo...
  • UmmAlina
    Toddes mamma skrev 2010-06-30 22:30:13 följande:
    Men det är väl ingen som tvingar dig att titta heller?!
    Det är inte så att jag tittar på dem.

När jag arbetar och de kommer för att handla av mig, så ser jag ju dem.
    Ska jag blunda och säga Hej, då blir det 132kr, tack så mycket ?
  • UmmAlina
    Fidelis ad urnam skrev 2010-06-30 22:31:57 följande:
    Om någon skulle säga till dig att de inte vill se din klädsel, hur skulle du reagera?
    Om jag skulle gått klädd som dem skulle jag nog ta en funderare. Jag skulle tänka om det verkligen var så smakfullt att gå omkring med bar överkropp i en mataffär...
  • UmmAlina
    amalie79 skrev 2010-06-30 22:33:05 följande:
    Jag gillar heller inte karlar med bar överkropp, men linnen och shorts reagerar jag inte på. Så länge alla viktiga delar är inne i kläderna, fine by me.

TS, är detta ett religiöst dilemma för dig? Bär du slöja?
    (Jag har för mig du är troende muslim?)
    Detta är absolut inget religiös dilemma för mig.

De som inte har min tro får gå klädda som de vill, jag kan ju inget annat göra.
    Annat att gnälla här på irritationskategorinSkrattande
  • UmmAlina
    Fru U skrev 2010-06-30 22:34:36 följande:
    Varför anser du det onormalt? Exakt vad är det som stör dig med att se en person i korta shorts och minimalt linne?
    Svaren bor i hjärtat
    Folk som vill handla mat till kvällens grillning kanske inte vill tappa aptiten... Förvånad
  • UmmAlina
    Fidelis ad urnam skrev 2010-06-30 22:39:57 följande:
    Det var inte min fråga.
    Om någon sa till dig att de inte vill titta på dig som du är klädd om dagarna och att folk som klär sig som du gör är osmakliga osv, hur skulle du reagera?

Visst, bar överkropp kan vara lite för mycket. Men linnen, korta shorts, kjolar osv, vad är fel med det?
    Klart att man blir irriterad. Därför uttrycker jag min åsikt här. Jag skulle aldrig säga till någon person att det klär sig smaklöst.

Den sortens korta shorts är såna som likaväl skulle kunna vara deras underkläder.
    Den sortens kläder passar sig mer på stranden enligt mig
  • UmmAlina
    Anova skrev 2010-06-30 22:41:38 följande:
    Jag blir till och med utfrågad om min klädsel av okända. (jag är väl någon slags vampyr?   )

Man får inte ha för lite kläder, man får inte ha för mycket kläder.. Vem sätter standarden?
    Allvarligt, frågar de ut dig?
Svar på tråden klä på er...!!!!