Berätta mer för mig om pco... PLZ!
Så jag och min sambo har försökt bli gravida sedan september utan framgång.. Jag har tagit en miljon ältest och fått utslag 2 ggr på alla dessa månader. Min mens blir mer och mer oregelbunden och idag är jag på BIM+61-62 och ingen mens.. Jag har googlat en massa och läst om olika saker för att kunna "hjälpa" mig (läs oss) så det blir ordning på min cykel så vi iallafall har en chans, då snubblade jag in på pco.
Har läst om symptomen och så klart ska jag söka läkare och inte förlita mig på fl men lite tips vad jag ska fundera över är ju aldrig fel.
Jag har läst att symptomen är oregelbunden mens, det har jag har alltid haft. förutom 3 månader då jag åt kombinerade ppiller.
Så läste jag om ökad manlig behåring det har jag (pinsamt!!!) typ under hakan läppen polisongerna om man säger så, på magen under naveln liksom.. typisk manligt..
Bukfetma alltså jag har alltid haft lätt att lägga på mig men det tror jag till mesta del är dålig kost och för lite motion.. så läste jag om muskler, jag har as lätt för att bygga muskler jag tränar liksom aldrig men jag följde med min kille till gymmet och bänkade mer än halva in vikt direkt fr ett par år på soffan liksom..
försöker att inte "leta" efter en lösning men tror ni det kan vara det jag "lider" av? Jag läste oxå att man ska käka lchf om man har pco passar perfekt för det har jag börjat med för 1.5 vecka sedan och på köpet gått ner nästan 4 kg..
Ja nu vill jag ju ha massa tips råd och framför allt fakta! Jag vet alltså inte att jag har pco jag vet inte ens om jag tror att jag har det men det känns som symptomen finns där men jag är inte säker på att pco är orsaken.. jag vill helt enkelt lära mig mer...