• tjocksockan

Har du provat vitamin b5 mot acne?

Jag har just beställt och undrar vad andra har för erfarenheter. Fungerade det? Hur lång tid tog det? Biverkningar? osv...

• Svar på tråden Har du provat vitamin b5 mot acne?
  • iii

På mig fungerade det över förväntan. Fick inga biverkningar. Såg förbättring redan efter ett 1-2 veckor. Efter ca 4 veckor var jag helt fri från akne.

• tjocksockan

Vad kul! Hoppas det funkar på mig med. Hade du mkt acne innan?
    Jag får med jämna mellanrum ordentliga utbrott och därimellan oren och grovporig hy.

• iii
    tjocksockan skrev 2010-07-01 20:10:38 följande:
    Vad kul! Hoppas det funkar på mig med. Hade du mkt acne innan?
    Jag får med jämna mellanrum ordentliga utbrott och därimellan oren och grovporig hy.
    Ja jag hade alltid rejält med acne i hela ansiktet. Fick alltid äta p-piller eller tetralysal tidigare för att få ordning på huden men jag ville ha en mer naturlig lösning så därför provade jag B5.
  • mliten

Japp. Funkade på mig med:) åt det nån månad men slutade sen. Vet inte varför men hyn hade blivit bra och så kändes det märkligt att proppa så mycket piller:)
    Jag hoppas verkligen du tog i pillerform och inte den lösa varianten.

• mliten

Pulvret var det absolut vidrigaste jag stoppat i munnen.
    Den höll sig fin länge- flera månader. Men det kom tillbaka och då använde jag mig av en professionell hudterapeut som funkade ännu bättre;)

• iii
    tjocksockan skrev 2010-07-01 20:43:25 följande:
    Ja, jag tog kapslar. Var pulvret äckligt?
    Har hyn hållit sig fin efter du slutade?
    Usch ja pulvret är groteskt äckligt.

Om hyn ska hålla sig fin sen när man slutar med B5 beror nog på varför man har acnen. I mitt fall beror det på en hormonrubbning, och då måste man fortsätta med B5 så länge man har problem med hormonerna. Jag har försökt sluta flera gånger men det blossar upp direkt igen på bara några dagar.
  • arneng

Mitt vitamin b5 pulver som jag köpte på www.vekk.se var lättlösligt och smakade inte så farligt om man blandade ut det med saft. Hjälpt mig mycket mot acne finnar och pormaskar.

• BaraLillaIda

Var kan man köpa dom kapslarna och vad kostar dom? Jag har problem med min hy med både finnar och pormaskar och är  villig att ge detta ett försök. Jag läste just länken men det va ju bara pulver och jag orkar inte stå och mäta och sånt.

Svar på tråden Har du provat vitamin b5 mot acne?