• Anonym (???)

Är det säkert att lämna ut sina kontouppgifter?

En vän är skyldig mig en stor summa pengar. Vill sätta in d på mitt konto eftersom vi bor långt ifrån varNN.. Är det säkert att lämna ut dem? Clearingnr o kontonr menar jag..

Inget kan väl göras med dom uppgifterna? De e väl bara om man lämnar ut siffrona som står på sitt kontokort (visa) som de e osäkert?

Ngn som kan svara...

• Svar på tråden Är det säkert att lämna ut sina kontouppgifter?
  • FrökenD

Hej hej,

jag har flera gånger länat ut kontouppgifter som inte är personkonto.
    Det går inte att göra nåt, eftersom om det ska tas ut pengar krävs legitimation. =)

Lycka till!!

MVH A

• Hertha

Nej det ska inte vara någon fara att lämna ut kontonummer. Så länge det bara är du som kan din lösen till en ev internetbank.

• Anonym

Om det känns osäkert med pengarna så kan väl vännen skicka en bankväxel till dig med pengarna istället men då är väl risken att posten slarvar bort brevet ... men det går ju att skicka som rek

• Anonym (???)

Jag har ett gammalt sparkonto som aldrig blivit använt.. Borde kanske sätta in dom där istället? Fast det kontot e flera år gammalt o andrig en krona varit där. Men de syns när jag loggar in på min internetbank, då borde det funka...

• FrökenD
    Anonym (???) skrev 2010-07-01 00:13:02 följande:
    Jag har ett gammalt sparkonto som aldrig blivit använt.. Borde kanske sätta in dom där istället? Fast det kontot e flera år gammalt o andrig en krona varit där. Men de syns när jag loggar in på min internetbank, då borde det funka...
    ja då funkar det. har oxå ett sånt. riktigt bra eftersom jag har mitt personnummer som kontonummer.  =)
Svar på tråden Är det säkert att lämna ut sina kontouppgifter?