• mw24

Hur länge kan man vara öppen 4cm innan det startar?

Jag var hos min bm i tisdags och hon gjorde en gynundersökning då eftersom jag var beräknad den dagen.
    Hon säger att jag är så mogen man kan bli och dessutom öppen 4cm!!

Hon gjorde en hinnsvepning dessutom..

Har idag haft massa förvärkar och sammandragningar men det blir aldrig mer..

Min fråga är hur länge kan man vara öppen 4 cm innan det startar?! Känns som man inte borde vara de jättelänge..

• Svar på tråden Hur länge kan man vara öppen 4cm innan det startar?
  • mw24

Varför ska jag ringa? Har ju inga värkar på det sättet:(

• jensten

Nä det är klart, finns väl ingen anledning att ringa om det inte kört igång mer än tidigare
    Vi får väl hoppas att hinnsvepningen gjorde nytta så kanske det blir bebis inom 48 tim  

• dooh

är precis lika för mej,,
    puffar på frågan =)

♥Melwin♥ 090527
  • UllenK

Jag gick öppen 4cm i nästan 1 månad m tredje knotten. Hinnsvepning hann BM med 3 ggr innan han kom. Vill inte göra någon besviken, vet själv hur ledsen jag var de sista två veckorna när jag gick över.

• sommarblomma1

Med första barnet var jag öppen 4 cm när jag kom in för min första kontroll då jag gick över tiden. Jag hade inte haft några SD eller förvärkar utan jag hade öppnat mig ändå så hur länge jag hade varit så pass öppen har vi ingen aning om. Totalt gick jag över 18 dagar med tre hinnsvepningar.

Hela sista veckan hade jag så kallade pinvärkar var 4 - 12 minut dygnet runt. Pinvärkar gör ont men gör ingen nytta på öppningsarbetet. Samma dag dottern föddes gick vattnet på morgonen, och värkarna kom igång kraftigt nästan direkt. När jag kom in var jag fortfarande bara öppen 4 cm. Trots starka intensiva värkar öppnade jag mig ingenting förrän jag fick epidural på eftermiddagen. När jag äntligen vart full öppen på kvällen var värkarna som bortblåsta så det slutade i kejsarsnitt.

Syskon BF 100810 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • lillifi

jag blev hinnsvept med min första, men fick desutom värkstimulerande dropp eftersom man ville sätta igång min förlossning då jag ahde havandeskapsförgistning. hinnsvepning klockan 10:00 och min pojke tittade ut klockan 19:50 samma dag! så för mig gick det undan! och jag öppnade mig extremt fort.... men som sagt jag fick stimulerande dropp...
    hoppas att förlossningen sätter igång snart för dig!
    så jobbigt att vänta!

• Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

verkar som man kan gå ett bra tag... men för vissa säger det ju bara tjoof! efter en hinnsvepning.
    En väninna till mig födde 2 nätter efter sin hinnsvepning medans min moster gick  6 cm öppen med värkar i 14 dagar innan dom efter 3 hinnsvepningar satte igång henne. fast något så extremt är ytterst ovanligt. 

själv är jag öppen 3 cm och har gått så i 7 dagar... fast jag har inte fått någon hinnsvepning *suck* 

hoppas att det går undan för dig och att du slipper vänta läängeGlad

Svar på tråden Hur länge kan man vara öppen 4cm innan det startar?