Klyftpotatis på nypotatis?
Kan man göra klyftisar på nypotatis?
Kan man göra klyftisar på nypotatis?
Tveksamt, men annars går ju att köpa bakpotatis som funkar superbra till det.
Tror inte det blir lyckat alls..
Men finns ju fjolårets potatis kvar på sina ställen som man kan köpa ju :)
Har jag kokta nypotatis över så brukar jag slänga in dom i ugnen dagen efter...lite olja & salt på bara. Blir jättebra!
Jag brukar koka nypotatisen, låta de kallna (för bäst resultat) och sedan smörsvänga de i stekpanna med salt och persilja. Godare än gott!!
Det går superbra att göra vanliga klyftpotatis också
Ni som säger att det inte går, hur gör ni klyftpotatis? För mig är klyftpotatis delad potatis som tillagas i ugn. Den enda anledningen till att nypotatis inte skulle funka är att den är för liten att dela, men har man de små hel ablir det riktigt gott!
det går alldeles utmärkt!
Jag brukar slänga in de små hela och de större i halvor eller kvartar beroende på storlek. Det blir jättegott
jag gör klyftpotatis i ugnen av färskpotatis hela sommaren. Blir kanon. Blandar i lite grillolja och rosmarin och lite lök, paprika osv så blir det smaskens till grillat!!!
De fastnar inte på plåten om man delar de bra och har på mycket olja :)
Nypotatis = färskpotatis?
Urgott att göra klyftpotatis på! Eller att bara dela dom i mitten (dom är ju så små) och ringla lite olivolja och salt över. Mmmmh!!
Jag brukar skrubba färskpotatis, lägga i en panna, ringla över olja, lite färska örter och salt och ställa in i ugnen, det blir kanon.
En annan sak vi gör ofta är samma sak fast istället lägga potatisen i folie och lägga på grillen, blir super gott!
När det bara finns massor med små färskpotatisar så brukar jag skrubba dem och lägga i dem hela i plåten med smör/olja och de kryddor jag vill ha. Blir jättegott!
tack tack
självklart kan du göra det.
jag brukar ta de minsta, tvätta dem, ev dela dem, på med olja salt och lite krydda och in i ugnen!