Är jag en hemsk människa som funderar på att avliva hunden och ljuga?
Jag har en hund som strular mycket, han kissar inomhus och tuggar sönder saker, vi har kämpat i 2år med dessa problem och pratat med massa kursledare, gått kurser och varit på flera veterinärundersökningar utan resultat. Det sitter i psyket helt enkelt och även om det är bättre nu så är det inte alls bra.
Nu har jag även fått beskedet att han har en sjukdom som gör att så fort han visar symptomen måste han avlivas pga obotligt och han kommer lida. Jag får inte ut något på försäkringen om det inte bryter ut.
Detta kan vara imorgon men även om 2-3år. Vad jag läst och hört om denna sjukdom så har jag max 3år på mig med honom och det är sällan det går så lång tid.
Jag vet inte om jag orkar med detta längre och när jag fick beskedet om sjukdomen så blev jag förkrossad eftersom vi kämpat som f*n med den här hunden och ingenting verkar bli helt bra :(
Så nu undrar jag om jag är en hemsk människa som funderar på att ljuga om att symptomen börjat märkas för veterinären så han skriver att jag måste ta bort honom pga sjukdomen, jag har papper från labbet där testet gjordes som bekräftar hans sjukdom.
Han kommer utveckla sjukdomen frågan är bara när och jag känner inte att jag orkar med detta tryck från alla håll, sjukdomen, att jag inte kan lämna honom ensam hemma eftersom han tuggar sönder och kissar ner allt. Men samtidigt vill jag inte leva med skammen att jag ljög och jag kommer nog alltid må dåligt över det.
Behöver lite råd hur jag ska tänka, en spark i rätt riktning vilket håll ni än tycker jag ska gå.