• kinder

Varför anses det ok att mobba på FL?

Jag vill verkligen inte låta som en surkärring på något vis. Jag är för att folk ska få skämta, driva med varandra. Rått, sarkastiskt och lågt om man nu vill det. Så länge alla är på samma nivå.
    Ibland skrivs det inlägg som varje normalt funtad människa borde förstå, ha skrivits av en person som "avviker" lite. Må vara ett begåvningshandikapp, en funktionsnedsättning eller kanske en personlighetsstörning, vad vet jag. Personen ifråga verkar i vilket fall inte ha en aning om att ni driver med denne.

Jag undrar varför det anses ok att att håna, driva med någon som inte "fattar", när det inte är ok i det verkliga livet?

• Svar på tråden Varför anses det ok att mobba på FL?
  • Ida1990

Det undrar jag med! Antagligen för att här kan alla som vill vara någorlunda anonyma. Att trycka ner människor verkar vara väldigt roligt på den här sida, tror faktist det är mer mobbning här än på barn och ungdomsidorna. Och majoriteten som sitter här är ju ändå vuxna människor.Värst är när en TS ber om hjälp eller har gjort nått. Då börjar folk mobba, kritisera och döma lite hur som helst. Och TS själva inehåll i tråden är helt plötsligt ointressant.

Leo 2010 02 05
  • lövet2

Jag tror det är för att det i reglerna inte finns klart och tydligt utskrivet vad som är mobbing och vad som tillåts här på FL. Det lämnar utrymme för personliga tolkningar av vad som är mobbing, så jag skulle gissa att 9 av 10 som håller på, inte ens inser att det försigår mobbing.

• kinder

Skriver detta med tanke på hur jargongen gått mot en viss person i en populär tråd de senaste dagarna. Är lite nyfiken på hur ni som medverkar i denna tråd resonerat. Vill inte lämna ut någon.

Svar på tråden Varför anses det ok att mobba på FL?