Banankaka utan mjölk?
e det nån som vet nåt recept jag kan göra banankaka utan mjölk? mjölken e slut o det regnar ute har inte stor lust att gå ut.. kom gärna me flera recepttips.. mvh dea
e det nån som vet nåt recept jag kan göra banankaka utan mjölk? mjölken e slut o det regnar ute har inte stor lust att gå ut.. kom gärna me flera recepttips.. mvh dea
Banankaka (utan ägg och mjölk)
(4 portioner)
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda ihop mjöl, socker, bakpulver och skalet och saften från 1 citron till en smet.
Skala och skiva bananerna och lägg dem i smörad form. Fördela det rivna äpplet ovanpå bananerna. Bred ut smeten överst och baka i ugnen i ca 40 minuter.
ta ut kakan och ringla över det smälta smöret om så önskas
--------------------------------------------------------------------------------
Ingredienser
2 ½ dl mjöl
2 ½ dl socker
1 tsk bakpulver
rivet skal och saft av en citron
4 mogna bananer
1 rivet äpple
50 g smält smör (mjölkfritt vid behov)
www.astmaoallergiforbundet.se/allergikokbok/recept.asp
Tack så mycket för recpetet .. sambon gick ner o köpte mjölk när han kom hem så det blev en annan banankaka.. men ditt förslag lätt gott me äpple o citron i oxå =) så det får jag testa nån annan gång =)
Jag har själv tänkt att jag skulle göra banankaka när dom där bruna börjar ropa i fruktfatet men jag har inte kommit så långt än men nu när jag hittat ett recept ska jag faktiskt ta och testa själv Vad har du för annat recept?
Ja, det receptet vill jag oxå ha!!