• Anonym (Undrar)

Bamyl?

Vet att man kan ta barnalbyl eller liknande för att lättare bli gravid och minska risken för proppar då det förtunnar blodet. En vän pratade om bamyl, någon som vet något om det? Hur mycket man ska ta och när?

• Svar på tråden Bamyl?
  • Anonym

Kan denna låga dos med albyl minor (1/4) påverka så att ägget inte fäster ordentligt?

Har nämligen fått ännu ett mf Gråter ändå hade jag supertydliga gravtecken denna gång väldigt tidigt & fick ett plus väldigt tidigt även om det var svagt, men så försvann det tydligaste & starkaste tecknet (illamåendet) & sedan testade jag minus 2 dgr senare. Funderar på om jag ska ta albyl minst en vecka efter äl, eller det kanske inte spelar någon roll?

• Strawberry3

Min läkare ordinerade mig (och många andra) trombyl från ÄL (=ÄP för mig eftersom jag gjort provrörsbefruktning), detta enligt teorin att låg dos ASA också ger ökad genomblödning genom livmoderslemhinnan, d.v.s. den blir extra näringsrik och fin för ägget att fästa i, d.v.s. det skall tvärt om underlätta implantation=att ägget fäster.
    Om du testat pluss och det är först när ägget fäst som hGG (vilket man mäter med gravtestet) produceras om jag förstått rätt så var det i så fall var det inte själva infästningen som gick fel. Men det är så mycket som skall stämma. Har du fått göra någon utredning med alla dina MF, för i annat fall låter det verkligen som om du behöver en! Om du t.ex. har ökad blödningsbenägenhet vilket en fullständig koagulationsutredning skulle visa skall du ju inte ta någon ASA.
    Usch, lider med dig, vet hur det är att kämpa och hoppas och falla

• Anonym

Jodå två mf utredningar har vi gjort till & med =( inga fel har hittats. Jag ska ju få fragminsprutor vid + men då jag har ringt KK säger dem att jag får vänta till v.10 men så långt har jag ju aldrig hunnit =(

• Odetta
    Anonym skrev 2010-07-10 19:21:46 följande:
    Jodå två mf utredningar har vi gjort till & med =( inga fel har hittats. Jag ska ju få fragminsprutor vid + men då jag har ringt KK säger dem att jag får vänta till v.10 men så långt har jag ju aldrig hunnit =(
    Heeeelt galet...åh jag blir så ARG!

Fragminsprutorna är ju bra just i början...fan hinner man till v10 så har man ju kommit långt!

Vad har dina läkare sagt om Trombyl???

Jag äter Trombyl och har gjort så sedan ÄL...gick in i v11 idag. Innan den här graviditeten har jag haft 4 mf bara i år....6 allt som allt.

Trombyl är ju starkare än Barnalbylen och även om man doserar albylen så den ungefär motsvarar Trombylen så funkar Trombylen på en något annan nivå än albylen...jag tycker du sja försöka få Trombyl också. Äta Trombyl från ÄL och vid plus sätta in Fragminsprutorna med det samma. Och kanske även se vad läkaren tror om att sätta in Prednisolon på dig....det hämmar immunförsvaret och vännen, jag tycker det låter som det är där skon klämmer (och det brukar dem inte testa för heller). Du ska inte behöva ha det såhär!

****kram till dig****
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Anonym
    Odetta skrev 2010-07-10 20:55:38 följande:
    Heeeelt galet...åh jag blir så ARG!

Fragminsprutorna är ju bra just i början...fan hinner man till v10 så har man ju kommit långt!

Vad har dina läkare sagt om Trombyl???

Jag äter Trombyl och har gjort så sedan ÄL...gick in i v11 idag. Innan den här graviditeten har jag haft 4 mf bara i år....6 allt som allt.

Trombyl är ju starkare än Barnalbylen och även om man doserar albylen så den ungefär motsvarar Trombylen så funkar Trombylen på en något annan nivå än albylen...jag tycker du sja försöka få Trombyl också. Äta Trombyl från ÄL och vid plus sätta in Fragminsprutorna med det samma. Och kanske även se vad läkaren tror om att sätta in Prednisolon på dig....det hämmar immunförsvaret och vännen, jag tycker det låter som det är där skon klämmer (och det brukar dem inte testa för heller). Du ska inte behöva ha det såhär!

****kram till dig****
    Grattis till pyret i magen!!

Sist jag frågade läkaren om prednisolon (2008) så skulle jag inte få det för det fanns inte tillräckligt med forskning på de, men ska höra igen. Antar att det är kö nu då det är semestertider. Ska höra angående trombylen också, vad är det för styrka på trombyl & prednisolon jag ska fråga efter, eller det kanske bara finns en sort?
  • Odetta
    Anonym skrev 2010-07-11 15:07:29 följande:
    Grattis till pyret i magen!!

Sist jag frågade läkaren om prednisolon (2008) så skulle jag inte få det för det fanns inte tillräckligt med forskning på de, men ska höra igen. Antar att det är kö nu då det är semestertider. Ska höra angående trombylen också, vad är det för styrka på trombyl & prednisolon jag ska fråga efter, eller det kanske bara finns en sort?
    Tack

Det tycker jag verkligen att du ska göra, ta kontakt med din läkare igen. Och du, säger läkaren igen att det inte finns tillräkligt med forskning på det så kan du tala om för läkaren att det faktiskt finns tillräkligt med forskning på att det i alla fall inte är skadligt. Fråga då din läkare vad som är så farligt med att ge det ett försök....vad är det värsta som kan hända...att det blir en bebis eller? (är så trött på den attityden hos läkare)

Jag vet inte vilken dos Prednisolon som ges för jag går inte på det (min läkare sa att vi skulle börja med att prova med enbart Trombylen). Trombylen är däremot tabletter på 75mg.

Stå på dig och massor med lycka till *kramar om hårt* Och du, tråden som "strawberry3" tipsar om är verkligen en guldgruva av information och ett helt underbart gäng kvinnor! Kom in dit vet ja
  • Anonym
    Odetta skrev 2010-07-11 15:32:56 följande:
    Tack

Det tycker jag verkligen att du ska göra, ta kontakt med din läkare igen. Och du, säger läkaren igen att det inte finns tillräkligt med forskning på det så kan du tala om för läkaren att det faktiskt finns tillräkligt med forskning på att det i alla fall inte är skadligt. Fråga då din läkare vad som är så farligt med att ge det ett försök....vad är det värsta som kan hända...att det blir en bebis eller? (är så trött på den attityden hos läkare)

Jag vet inte vilken dos Prednisolon som ges för jag går inte på det (min läkare sa att vi skulle börja med att prova med enbart Trombylen). Trombylen är däremot tabletter på 75mg.

Stå på dig och massor med lycka till *kramar om hårt* Och du, tråden som "strawberry3" tipsar om är verkligen en guldgruva av information och ett helt underbart gäng kvinnor! Kom in dit vet ja
    Tack för ditt svar =) blir Glad av att läsa det du skriver. Jodå jag har varit i tråden till & från med något år emellan vill dock ännu hålla mig anonym ett tag till. Tusen Tack för svaren *kramis*
  • Anonym

Tillbaka igen med en hel del frågor hoppas ni kan (vill) svara .

Ska köpa lite vitaminer tänkte köpa Aco kvinna till mig & sport till mannen, + omega-3 till mannen, ska jag också äta omega -3 kanske?
    Ska fortsätta med albylen sedan efter äl. Funderar på om jag ska köpa bisolvon också till oss båda, eller om jag ska ta apiforce, eller agnus castus.
    Har en hel del pms emellanåt som vore skönt att få bort, man ska väl isf äta dem fram till äl?

Blir det plus igen framöver ska jag direkt ringa till KK & be om prednisolon & fragmin.

• Anonym

Glömde skriva att jag brukar ha regelbunden äl & känner oftast av då det sker då jag får ont på den sidan som lossar ägg, kanske är dumt då att äta apiforce eller agnus castus?

• tufsis

Tänkte bara på det här med att man inte ska ta den sortens läkemedel när man försöker bli gravid eftersom det kan försvåra chanserna att bli gravid. Kanske inte gäller i de låga doserna iofs. Ja du kan ju läsa mer på fass.se under rubriken att tänka på innan och när läkemedlet används, kollade på treo som ju innehåller samma substans men i 500mg ist för 250 som albyl minor. Lycka till i alla fall :)

• Odetta
    tufsis skrev 2010-07-20 14:35:37 följande:

Tänkte bara på det här med att man inte ska ta den sortens läkemedel när man försöker bli gravid eftersom det kan försvåra chanserna att bli gravid. Kanske inte gäller i de låga doserna iofs. Ja du kan ju läsa mer på fass.se under rubriken att tänka på innan och när läkemedlet används, kollade på treo som ju innehåller samma substans men i 500mg ist för 250 som albyl minor. Lycka till i alla fall :)

Nej, det gäller inte i det här syftet i den dosen
  • Anonym

Kan det bli "fel" om jag börjar med albylen strax innan äl? Har som älflytningar nu men är lite osäker på när jag har äl, men det blir någon gång nu till veckan.

Svar på tråden Bamyl?