• lokisse

Barn på balkongen?!

lita du pa din man

ta bort bordet och tala om att det inte far bäras ut nagot som man kan klätra upp pa om man ska vara pa balkongen.

Difficile est saturam non scribere
  • lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 16:23:20 följande:
    Jo men har man inte uppsikt kan dom bära ut något iaf.. när jag kom på dom stod han i köket och diskade..
    tjejen är 8 ar och kan ta det ansvaret utan problem det far bli hennes upgift att se till att det inte finns nagot pa balkongen.
  • lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 16:26:53 följande:
    Saken är också den att hon glömmer bort sig heeela tiden.. om vi sagt åt henne något hon inte får göra så händer det att hon gör det efter en lite stund iaf.. tror hon har lite koncentrations svårigheter.. 
    fast da är det nog bättre att man paminner henne med jämna mellanrumm och talar om hur alvarligt det kan ga om det inte funkar.
  • lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 16:40:55 följande:
    Och varför ska man lägga så stort ansvar på ett barn? 
    med 8 borde man kunna ta det ansvaret att man inte släpar ut nagot pa balkongen om man vill vara där med mindre barn.
  • lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 16:45:43 följande:
    Fast som jag skrev tidigare så är hon inte så bra på att lyssna.. och hon är väldigt impulsiv av sig
    da kanske ni borde förbjuda balkongvistelsen för henne för da är ju risken mycke större att hon trillar ner hon kan ju klätra upp pa räcket i allafall till skilnad fran 1 aringen.
  • lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 16:51:50 följande:
    Nej, nog förstår hon att det är farligt för henne att sätta sig på balkongräcket.. hon är inte dum heller.. 

Men samtidigt förstår hon väl inte att lillebror inte förstår hur farligt det kan vara.. 
    hon är altsa inte dum men hon skulle lyfta upp lillebror sa att han kan ramlaut. hon är altsa utstuderat elak och vill ha ihjäl bror sin???
  • lokisse
    Viccy skrev 2010-07-01 16:58:33 följande:
    Du bara vill att hon ska gå emot sin magkänsla eller?

Min dotter ville passa sin lillebror när hon var 15. ALDRIG! Hon älskar sin lillebror, men om det ex. ringer på dörren eller någon ropar på henne så tänker hon inte på att hon måste kolla honom. Hon är inte elak heller, men har asperger och är VÄLDIGT disträ!
    öhh nej jag tycker att hon kan ta och lita pa sin sambo. men men hans magkänsla är ju inget att ha för han är ju inte mamma och kan inte tänka med mammahjärtat ...
  • lokisse

storasyster är inte ditt barn eller hur ts? det är en bonusdotter har jag rätt?

• lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 17:06:03 följande:
    Och du är en biomamma som har barn som har en elak bonusmamma va? lokisse
    nej det har jag inte!
    jag har en dotter pa 2 ar en pa väg med samma man du och inga bonusar alls.

men hur var det nu det är inte din biodotter eller hur?
  • lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 17:11:30 följande:
    Okej man kan ju alltid anta en massa saker i de här trådarna och du verkar ha dålig erfarenhet av bonusmammor, eller? eller ansträng dig inte att svara förresten

Om det är min biodotter eller inte hör inte hit, det är inte det tråden handlar om så lägg ner det där tack!
    ja da vet jag behöver inte fraga mer! inget svar är oksa ett svar.
  • lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 17:14:41 följande:
    Vad lycklig du måste vara som löste världens mysterium, hahaha :D
    ja! och jag behöver inte ens känna mig trängd av en enkel fraga.
  • lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 17:23:30 följande:
    Men lyckliga du, detektiv och blir aldrig kränkt :D Bra där! Och om du tror att jag är kränkt så trodde du lite fel, men nu vet du iaf det :) Tycker bara det  är så onödigt att byta ämne när tråden handlar om det är farligt för barnen på balkongen eller inte..

vist kan det vara det men jag fragade bara av intresse att du inte klarar ut att man fragar nagot kunde jag ju inte veta innan.

du vill inte att han ska vara pa balokongen se till att han inte är det da.

är väll inte svarare än sa??

Svar på tråden Barn på balkongen?!