• Min högsta önskan

Vad har du i din picnic-korg?

Älskar att åka på picnic! Men oftast blir det ju samma saker man packar ner hela tiden.. Är det lunchdags blir det oftast pastasallad med diverse tillbehör. Är det "bara" fika så blir det bulle och någon kaka eller kex.. Ibland någon tråkig ostmacka.. Vad brukar du packa ner när du ska på picnic? Ge mej (och kanske även andra som kikar in i tråden) inspiration att förnya korgen!! Ha en härlig sommar! Och tack på förhand!

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Svar på tråden Vad har du i din picnic-korg?
  • wilsjessica

Piroger är kanon som picknickmat. Kan ätas kalla och varma. Med en god sallad och tsatziki till.

• UpsyDaisy

Ost & skinkpaj är en höjdare eftersom det är lika gott kallt som varmt (godare kall till och med) Piroger är också bra...och kyckling!

Hade faktiskt picnic idag. Kyckling och broccoli.

• Lussekatten87

Coctailtomater är gott att ha med.

• Bluemint

Hade picknick på en strand i tisdags kväll. Korgen (eller egentligen kylväskorna) innehöll följande:

Grillad kyckling
    Rökt skinka
    Baguette
    Fyra olika kex
    Två olika bredbara ostar
    En brie
    Vindruvor
    Galiamelon
    Jordgubbar
    Coca Cola och en bag-in-box

• Lussekatten87
    Bluemint skrev 2010-07-01 20:05:35 följande:
    Hade picknick på en strand i tisdags kväll. Korgen (eller egentligen kylväskorna) innehöll följande:

Grillad kyckling
    Rökt skinka
    Baguette
    Fyra olika kex
    Två olika bredbara ostar
    En brie
    Vindruvor
    Galiamelon
    Jordgubbar
    Coca Cola och en bag-in-box
    Åh vad gott det låter!
  • Bluemint

Måste bara tillägga att jag tycker att kalla köttbullar och korvar är jättegott...och kalla pannkakor med lite strösocker på =)

• Bluemint
    Lussekatten87 skrev 2010-07-01 20:06:23 följande:
    Åh vad gott det låter!
    Det var det
  • Tittij

- Matmuffins är gott istället för bröd till tex en kall paj. Jag gjorde goda med tonfisk och paprika i.
    - Stekt kycklingfilé, god bulgurröra och tzatziki/hommus funkar perfekt att äta kall.
    - Fruktsallad
    - Baguetter med nån god hemmagjord röra i
    - Hemmagjord kall potatissallad på färskpotatis, kapris, oliver, rödlök, tomater och solrosfrön som man blandar med en matsked cremefraiche och en klutt majonäns är supergott till kyckling tex.

• Lussekatten87
    Bluemint skrev 2010-07-01 20:07:30 följande:
    Det var det
    Glad
  • Weyoun

Kalla pannkakor med tonfiskstuvning (ihoprullade)
    Ostfrallor
    Pepsi max (till mig)
    Kaffe (till mannen)
    Bonaqua (till lillen)
    Banan eller annan frukt

• Fredrik Johansson

Meloner och jordgubbar är alltid gott!

• JuliaåRonjasmammis

Olika ostar, kex, baguette eller annat gott bröd, proscuttio, rostbiff, ölkorvar, grillad kyckling, pastasallad, potatissallad (hemgjord helst), jordgubbar, vin/cava/öl, vatten. Ibland kör vi bara baguetter med någon slags röra, tonfisk/kyckling/rostbiff.

Finns mycket gott man kan ta med på picnic!

Don't mess with my integrity!
Svar på tråden Vad har du i din picnic-korg?