Idomin eller Zinksalva??
Vilken är bäst att använda till små röda stjärtar?
Vilken är bäst att använda till små röda stjärtar?
jag kör inotyol när det behövs. min man tar zinksalva. Mitt alternativ funkar klart bäst!
På vår son hjälper ingenting just nu, men Idomin-salva är ju bara mjukgörande, den skulle jag kanske använda ifall han var torr om rumpan. Zinksalva har läkande egenskaper, se till att köpa en utan mineralolja bara. Inotyol rekommenderar "alla" som en mirakelsalva (funkar tyvärr inte för oss) men tänk på att inte använda den för ofta då den innehåller mineralolja, använd den bara i nödfall när det är som värst.
Jag använde inotyol på första barnet, nu med andra använder jag enbart potatismjöl och det är betydligt bättre än alla salvor
Luftning, potatismjöl & Aloe Vera-gel
Inotyol är en bra salva om det blivit sår /rött. Den skyddar och ska ligga som ett lager för att inte bajs och kiss ska fräta i såren. Den är inte vårdande och använder man den för länge förstör man hudens naturliga fukthållning. Det gör krämer med mycket mineralolja vid långtidsanvändning. Vilket gör att man får fortsätta och fortsätta smörja, det blir aldrig bra.
Hittar man en bra kräm så kan huden kanske läka så man kommer ifrån smörjandet. Jag var torr i hela mitt liv, jag var tvungen att smörja mig efter duschen etc. men när jag slutade med mineraloljeprodukter gick det över till slut.
Silon salva tycker jag är bäst. Stryk på ett tjockt lager så går det över på 2 dgr.
Inotyol är det enda som fungerar riktigt bra på min lille
inotyolsalva helt klart!!!!!!!!!!!!!!!
Salva gör bara stjärten rödare!!1 iaf på mina barn.
Jag kör med puder.De har aldrig blivit så röda att det suttit i till nästa byte.
Jag fick tipset på bvc att blåsa med hårfönen på veck, som är svåra att lufta, när de blivit rött. Har funkat bra för oss . Min dotter älskar fönen!