En fruktansvärd upptäckt Sexmissbruk i familjen
2008
Jag upptäckte för ett par år sen att min sambo sexchattade och hade webcamsex med olika tjejer på nätet..
Jag hittade även inspelningar på olika tjejer och det var fruktansvärt för mig..
Detta hade han hållt på med när barnen varit närvarande, när min son suttit i babysittern med ryggen imot honom och medans min dotter har varit i sitt rum..
Hur kan man göra så???
Det visade sig att han hade haft flera identiteter för sitt lilla behov för att ingen skulle känna igen honom...
Samma kväll så konfronterade jag honom men han rå nekade till det sen så sa jag att jag hade hittat hans inspelningar..
Då förstod han att det var kört och erkände för mig att det hade pågått under flera år och det påbörjades innan jag kom in i hans liv.
Han sa själv att han var beroende av detta så helt plötsligt hade jag en främmande man i mitt liv..
Jag kände ju inte honom längre för den jag lärde känna fanns inte kvar.
Mitt liv med honom var en lögn rakt igenom för jag hade ju misstänkt att det pågick något bakom min rygg och jag hade frågat honom men han sa att det inte fanns något som hände bakom min rygg.
Efter denna hemska upptäck så slog jag honom så illa att jag gick sönder själv på kuppen, jag är inte ngn våldsam person men detta fick mig att tappa kontrollen totalt.
När allt hade lugnat sig så började vi hos familjerådgivningen och allt verkade ha börjat lösa sig efter några gånger hos dom så beslöt vi att det var dags att gå vidare tillsammans utan dom.
Men det konstiga är att trotts den händelsen så älskade jag honom så mkt att jag inte kunde lämna honom, är inte det konstigt?
Jag kunde inte förstå varför kärleken kunde vara kvar efter en sådan här grej..
Efter cirka 9 månader så började han bete sig skumt igen men jag avfärdade mina egna misstankar men det skulle jag inte ha gjort för i mars 2010 rättare sagt på min födelsedag så loggade han in på sin msn och min kropp bara att jag skulle klicka in på hans kontakt lista inne i inställningar för att det fanns kontakter där som inte syntes i msn fältet och mina misstankar var helt rätt för det hade börjat om på nytt igen..
Men han vägrade att erkänna det den här gången också.
Jag sa till honom att det är dags att växa upp och sluta ljuga för jag vet att det pågår ngt bakom min rygg..
Då skulle han i sin tur överbevisa mig genom att gå in på chatthistoriken men han hade glömt eller förträngt det han hade gjort och skrivit till olika tjejer, så han plockade fram sitt eget svek.. Det slutade med att han slog sönder monitorn i vrede när insikten kom att nu finns det ingen återvändo.
Jag blev så ledsen och söndrig...
Jag bara slog slog slog och skrek och grät om vartannat...
Allt hade varit så mkt enklare om jag inte älskat svinet som jag levde ihop med....
Efter upptäckten denna gång så har han börjat hos en sexolog för att få bukt med sitt problem/missbruk och vi har även varit hos denna person tillsammans och pratat..
Det verkar att gå bra men han har väckt misstanken i mig och den är inte lätt att bli av med när man har blivit bränd så illa två gånger..
Hur gör man för att komma vidare??
Ibland har jag så mkt vrede inom mig pga det här så jag vet inte vart jag ska göra av mig själv.
Kommer han att få ett återfall?? Erkänner han då att det har hänt igen?
Klarar jag av att han får ett återfall igen?! Jag vet inte vad jag ska ta mig till..
Det är en miljon frågor som cirkulerar i huvudet på mig, särkillt på nätterna...
Jag går hos en egen kurator för att kunna lista ut om jag verkligen fixar att leva ihop med min sambo eller om det är bättre att vi går skillda vägar.
Nu så ska jag bestämma om hur lång tid min sambo ska få på sig att reda upp sitt liv och komma ifrån sitt missbruk...
Jag ska alltså sätta ett antal år och klara av att ta eventuella återfall under den perioden och om han inte fixar det så tyckte min kurator att jag skulle bryta upp för det är inte sunt att leva i ett sådant förhållande...Jag tycker ju att kuratorn har rätt i det men mitt hjärta säger ngt annat..
kuratorn har även sagt att jag måste vara konsekvent i det jag säger gällandes min sambos missbruk men det har jag inte varit..
Jag sa ju att jag skulle lämna honom om det hände igen och det gjorde jag ju inte och det är inte bra för då riskerar jag att bli lurad och överkörd igen.
Är det ngn som är i samma sits som jag...
Känner mig rådlös...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-02 15:34
Det är aldrig ok att slå någon och jag ångrar att jag gjorde det...
Men jag hade inte något sunt förnuft kvar i kroppen...
Man ska anmäla alla som misshandlar...