• AnnaOctavia

    vi som försöker i juli!

    Hej.
    Nu har jag och min sambo bestämmt oss för att försöka skaffa barn för första gången.
    Fick min mens idag och har alltså ägglossning runt den 13-17 däremellan så då tänkte vi försöka.
    Och BIM kommer alltså vara den 30 juli.
    Är det någon mer som försöker nu i juli? Skriv så kan vi bolla tankar och förhoppningsvis symptomer och plus Glad

  • Svar på tråden vi som försöker i juli!
  • AnnaOctavia
    jenniie123 skrev 2010-07-06 22:42:24 följande:
    Jag vet inte om de funkar än, då jag fortfarande har mens =( Men ska prova dom så fort mensen går över. Haha, nu första månaden tänkte jag testa nästan varje dag. Bara för att se om det fungerar. Har ju väääldigt oregelbunden mens. Så jag har ingen aning om när jag har ÄL eller BIM.

    Sessna:
    Jag ska börja på viktväktarna vecka 32. Jag har också många kilo för mycket som jag bär runt på. Vill ju att den framtida graviditeten och förlossningen ska gå så bra som möjligt. Dessutom mår jag inte så bra med dessa extra kilon. ska bli skönt att ta tag i det =)
    ok lycka till! :)
  • Sessna

    Jenniie123: Vad kul! Det kommer att gå jättebra. Har flera vänner som varit medlemmar och vips så är kilona borta, och utan att de egentligen tänkt på det. Det svåraste enligt dem har varit planeringen och förberedelserna, men efter ett par veckor så går det av sig självt. Dessutom är kosthållningen ofta en fördelaktig sådan för barnet, vilket inte heller är fel...Tungan ute Vad gör du för att motionera?

    Min Äl är oxå förbi och nu återstår de långa dryga dagarna till BIM. Man ska inte hoppas för mycket men det var som en go vän sa igår, det är hjärtat som vill och den känslan är svår att ignorera. Vem av er har BIM först? Halfway? Jag vet själv inte exakt men ca den 24...

    Håller tummarna för oss alla!  

  • Vildrosmamman
    Sessna skrev 2010-07-07 13:34:09 följande:
    Jenniie123: Vad kul! Det kommer att gå jättebra. Har flera vänner som varit medlemmar och vips så är kilona borta, och utan att de egentligen tänkt på det. Det svåraste enligt dem har varit planeringen och förberedelserna, men efter ett par veckor så går det av sig självt. Dessutom är kosthållningen ofta en fördelaktig sådan för barnet, vilket inte heller är fel...Tungan ute Vad gör du för att motionera?

    Min Äl är oxå förbi och nu återstår de långa dryga dagarna till BIM. Man ska inte hoppas för mycket men det var som en go vän sa igår, det är hjärtat som vill och den känslan är svår att ignorera. Vem av er har BIM först? Halfway? Jag vet själv inte exakt men ca den 24...

    Håller tummarna för oss alla!  
    Min har väl typ passerat den med, tror jag
    Ja så vad gör man i väntan på icke mens eller mens eller hur man vill se det.
    Jag är ju så där modig av mig och surfar runt på allt möjligt. Jag lever i nuet. Kollar mammakläder, bebiskläder, barnkläder iom att jag har barn. Jag vet hur skört livet är efter att våran förstödde gick bort några år gammal i sjukdom i våras.
    Man skall njuta här och nu.
  • Allaheterkarlsson

    Hej alla bäbissugna! Vill gärna oxå vara med i er tråd om det är ok?

    Tog ut min spiral den 17 juni och fick den första mensen efter det - brukar man inte vara glad åt  och kommer inte vara det sedan heller, men den här gången var det skönt. Nu kan jag ju börja med ÄL stickorna som ligger o väntar i lådan, så fort mensen är slut då förstås. Jag är lite äldre än er andra verkar det som, fyller 40 om några månader så jag är liiiite orolig att det ska göra det svårare för mig den här gången. Eftersom jag har första mensen just nu har jag ingen riktig koll på Äl och nästa BIM.....får ta en sak i taget Glad

    Jag är gift med en underbar man, några år yngre än mig, som inte har några barn och som gärna vill ha det, jag har 3 (19, 18 och 8) alla pojkar och naturligtvis hade det varit underbart men en liten innan det är dags att stänga bäbisverkstan Flört

    Det ska bli härligt att dela erfarenheter med er, vill inte basunera ut till hela omgivningen, om det inte skulle ta sig.

    Lycka till alla!

  • Allaheterkarlsson
    L86 skrev 2010-07-06 15:22:32 följande:
    Hej på er!

    Tog ut min hormonspiral idag!! Jag och sambon har sagt att vi ska "ta det lugnt" nu ibörjan... Blir det så blir det :) Men gud så spännande det känns nu när spiralen äntligen är ute!!
    Men hej L86!

    Sågs ju i din tråd......Glad Läste du mitt svar där? Lycka till!
  • Allaheterkarlsson

    Oj.....såg nu att jag skrev lite konstigt i mitt första inlägg.....menade att jag fått min första mens efter uttaget av hormonspiralen IDAG, glad åt att kroppen kanske återgår till det normala....blev det klarare?? Obestämd Fråga om det verkar konstigt.....

  • jenniie123
    Sessna skrev 2010-07-07 13:34:09 följande:
    Jenniie123: Vad kul! Det kommer att gå jättebra. Har flera vänner som varit medlemmar och vips så är kilona borta, och utan att de egentligen tänkt på det. Det svåraste enligt dem har varit planeringen och förberedelserna, men efter ett par veckor så går det av sig självt. Dessutom är kosthållningen ofta en fördelaktig sådan för barnet, vilket inte heller är fel...Tungan ute Vad gör du för att motionera?

    Min Äl är oxå förbi och nu återstår de långa dryga dagarna till BIM. Man ska inte hoppas för mycket men det var som en go vän sa igår, det är hjärtat som vill och den känslan är svår att ignorera. Vem av er har BIM först? Halfway? Jag vet själv inte exakt men ca den 24...

    Håller tummarna för oss alla!  
    Ja, jag ser fram emot att börja! Ja, det är planeringen och förberedelserna som jag antagligen kommer ha svårt med. Men om jag tänker på varför jag ska gå ner i vikt tror jag det väger över. Vill ju att framtida bebis ska må bra! Just nu motionerar jag inte så mycket alls. Har fått ett sommarvikariat på ett äldreboende, så jag har fullt upp. Har faktist hund, så jag går ju ut med honom om dagarna. Men vecka 32 ska båda vovven och jag gå längre och lite snabbare promenader Förhoppningsvis kommer kilona rasa av mig. Cool

    Jag vet inte riktigt vad som händer med min kropp just nu. Har haft mens i sju dagarn nu, men inte alls som när jag åt p-piller. Då använde jag de rosa O.B tampongerna. Nu är det mest som röda flytningar bara. Nu har jag bara använt tunna trosskydd. Hm, tar väl et ttag innan kroppen kommer igång igen efter piller-stoppet. Hoppas på att det inte tar för lång tid i alla fall
  • Mary

    Tog ut min kopparspiral igår 6/7. Har mens just nu och den började i lördags, så jag verkar ha precis samma cykel som TS. Bör ha ÄL den 13-17/7 och BIM runt den 30/7. Jag är 27 år och har inga barn sen tidigare. Planen är att inte använda ÄLtester utran bara köra på som vanligt och se vad som händer.

    Ny på forumet och är lite ovan med att dela med mig av såhär privata saker över nätet, men hoppas att vi kan stötta varandra.

    Lycka till nu allihop :)

  • Condita

    Fick mens i söndags och ska börja försöka nästa torsdag... Har lite oregelbunden mens men tror att BIM bör vara 29 juli. Blir första barnet om det lyckas. Är 26 år och min sambo är på väg mot 29 år. Har varit ihop i snart två år.

  • Sessna
    Vildrosmamman skrev 2010-07-07 13:57:09 följande:
    Min har väl typ passerat den med, tror jag
    Ja så vad gör man i väntan på icke mens eller mens eller hur man vill se det.
    Jag är ju så där modig av mig och surfar runt på allt möjligt. Jag lever i nuet. Kollar mammakläder, bebiskläder, barnkläder iom att jag har barn. Jag vet hur skört livet är efter att våran förstödde gick bort några år gammal i sjukdom i våras.
    Man skall njuta här och nu.
    Usch vad tråkigt att höra. Beklagar djupt.

    Då fångar du dagen lite...
    Jag spenderar oxå mycket av min tid med att kolla in diverse prylar på nätet och i affärer. Jag har inga barn sedan innan och har förstått att det är väääldigt mycket jag inte har en susning om, så jag kan lätt slå ihjäl några timmar med lite hjärngympa. Drömmer 

    Hur många barn har du? Åldrar?
Svar på tråden vi som försöker i juli!