• Zaaandra

Ni som ger ersättning ibland!

Köper ni tetror då eller förpackningar?
    Jag ger nån enstaka gång då och då...så att sonen kan ta flaska
    med tex om jag är iväg eller så.
    Kanske ger han 2 mål/vecka.
    Det jag läste på förpackningen var att det bara få va öppet i 2 veckor!
    Jag gör ju inte av med en hel påse på 2 veckor ju.
    Det är 3 veckor sen jag köpte och började ge, måste jag alltså slänga det nu?
    Hur gör ni som ger ersättning bara ibland?

• Svar på tråden Ni som ger ersättning ibland!
  • Kakmonster

Jag tror ingen dör av att det gått över 2 veckor. Jag tycker att dom är lite väl petiga med div regler när det gäller bebismaten ibland. Jag kan erkänna att jag kokar inte mina flaskor stup i ett och min ersättningspåse står öppen (skall tillslutas efter du tagit pulvret). Kör med NAN. Min flicka mår toppen och växer så det knakar. Hon får ca 250-300 ml ersättning per dag som komplement till bröstmjölken. Hon är 4 månader. Om jag är ute så har jag med mig tetror.

• Zaaandra
    Kakmonster skrev 2010-07-02 21:26:08 följande:
    Jag tror ingen dör av att det gått över 2 veckor. Jag tycker att dom är lite väl petiga med div regler när det gäller bebismaten ibland. Jag kan erkänna att jag kokar inte mina flaskor stup i ett och min ersättningspåse står öppen (skall tillslutas efter du tagit pulvret). Kör med NAN. Min flicka mår toppen och växer så det knakar. Hon får ca 250-300 ml ersättning per dag som komplement till bröstmjölken. Hon är 4 månader. Om jag är ute så har jag med mig tetror.
    Ne okej men eftersom jag inte ger så ofta så kan nog en påse räcka i 2 mån eller mer.
    Kanske inte är så bra då ju?
    Hur menar du ska tillslutas? Jag stänger förpackningen efteråt.
    Kan ju iofs sätta en såndär påsklämma.
    Så du tycker jag kan ge honom då även om de gått mer än 2 v sen jag öppnade?
  • Lizamaria

Om du bara ger ersättning några gånger i veckan så ha tetra hemma...så har vi ifall det skulle bli akut hunger när jag är borta någon timme och inte skulle hinna hem Glad

• Zaaandra
    Lizamaria skrev 2010-07-02 21:42:11 följande:
    Om du bara ger ersättning några gånger i veckan så ha tetra hemma...så har vi ifall det skulle bli akut hunger när jag är borta någon timme och inte skulle hinna hem Glad
    Jo de kanske vore en bättre idé. Hur mycker är det i en tetra? Samt hur länge står sig en öppnad sådan?
    Han äter kanske bara 90 ml per gång, knappt de. Han är 4½ vecka gammal.
  • Kakmonster
    Zaaandra skrev 2010-07-02 21:39:13 följande:
    Ne okej men eftersom jag inte ger så ofta så kan nog en påse räcka i 2 mån eller mer.
    Kanske inte är så bra då ju?
    Hur menar du ska tillslutas? Jag stänger förpackningen efteråt.
    Kan ju iofs sätta en såndär påsklämma.
    Så du tycker jag kan ge honom då även om de gått mer än 2 v sen jag öppnade?
    Ok, två månader är kanske lite väl länge kanske, då skulle jag nog  göra som Lizamaria sa och köra med tetror sålänge det är så sällan du behöver ersättning.
    Det står på förp att man skall återsluta förp ordentligt när man tagit det man skall ha, så jag gissar att man skall sätta påsklämma på den. Jag fuskar. Min är öppen för att jag skall kunna göra ersättning med en hand när jag har flickan på armen.Tror inte hon dör av det. Men så räcker en påse kanske bara max en vecka för mig...
  • Zaaandra
    Kakmonster skrev 2010-07-02 22:52:43 följande:
    Ok, två månader är kanske lite väl länge kanske, då skulle jag nog  göra som Lizamaria sa och köra med tetror sålänge det är så sällan du behöver ersättning.
    Det står på förp att man skall återsluta förp ordentligt när man tagit det man skall ha, så jag gissar att man skall sätta påsklämma på den. Jag fuskar. Min är öppen för att jag skall kunna göra ersättning med en hand när jag har flickan på armen.Tror inte hon dör av det. Men så räcker en påse kanske bara max en vecka för mig...
    Ja precis. Köpte tetror idag när jag var o handlade. En sådan kunde va öppen 1 dygn, det är ju 200 ml i en.
    Och jag ger ungefär 100 per mål så får väl ge 2 mål på ett dygn isf.
    Idag gav sambon när jag var iväg o handlade av den påsen som stått öppen i 3 v.
    Ska kasta den. Vi har en påse oöppnad med.
    Ger ju så sällan som sagt, så då kan man ju köra på tetror fast det är mkt dyrare ju.
Svar på tråden Ni som ger ersättning ibland!