Inlägg från: baxtalo |Visa alla inlägg
  • baxtalo

***** Så sker Stening********

Jesus sa: den som är utan synd ska kasta första stenen.

Inkludera inte kristendomen i detta!!!

• baxtalo
    ske skrev 2011-05-23 22:01:02 följande:
    Judendom,Kristendom och Islam, ha inspirerat av varnadra och är väldig lik varandra.
    Om du läser de gamla testamentet,så hittar du det.och ser att det finns även i biblen,om stening.

Nu är det så kyrkor har inga makt längre,därför kan de inte genomföra vissa saker och ting.
    Javisst, men stening till döds är en av de lagar från GT som Jesus förändrade vilket finns tydligt nedtecknat i evangelierna. Därför är inte stening något som en sann kristen kyrka kan påkalla utan att begå en svår synd.
  • baxtalo
    ske skrev 2011-05-23 22:53:25 följande:
    Jag försvarar inte stening. Snarare kämpar emot.

Detta är en barbarsik och mycket grym tortering. Tyvärr en del länder har kvar. Om det är ur Koranen, Ur Bibeln,Torat eller något s.k. helig bok.
    Därför jag som en människorätt aktivist,måste angagera mig mot dessa tankar / böcker.

Det finns väl många saker som är fel i världen.
    Det handlar väl om människor,
    Människor som är som du och jag ,som har känslor,har barn,ett liv.
    De bli dömda att bli dödad på det grymaste sätet.Därför måste man hjälpa de.
    självklart! Men kunskap om olika religioners regler är bra att ha innan man engagerar sig, annars riskerar man att föra en kamp som ej är nödvändig. En kristen behöver ej informeras om att stening är fel, det har redan Jesus Kristus meddelat oss på det tydligaste av sätt.
Svar på tråden ***** Så sker Stening********