• minimalin

Knölar på huvudet?

Jag har upptäckt att min son som är 2,5 år har fått knölar på bakhuvudet som är ungefär stora som en ärta. Det är ungefär 3-4 st nu.
    Först trodde jag att de var myggbett men det är det inte. Det känns som att det är typ hårda broskknölar eller nåt sånt.
    Ska ringa BVC så de kan kolla upp dom, men är det nån annan som haft såna här knölar?

Liv och John - znuzen.blogg.se
  • Svar på tråden Knölar på huvudet?
  • Lindreas

Min man har! Det är talgkörtlar som sitter under huden. Lätta att operera bort om de blir för stora, men annars ofarliga. Fråga bvc vad de säger. :)

• minimalin
    Lindreas skrev 2010-07-03 20:42:53 följande:
    Min man har! Det är talgkörtlar som sitter under huden. Lätta att operera bort om de blir för stora, men annars ofarliga. Fråga bvc vad de säger. :)
    Ja, jag har googlat lite på det, och det verkar inte vara nåt som är farligt.. det kan vara allt ifrån vätskeknölar till talgknölar...
    Det jag reagerar på är att det kommit flera st på olika ställen på bakhuvudet... kan det bli så om det är talgknölar?
    Liv och John - znuzen.blogg.se
  • Lindreas
    minimalin skrev 2010-07-03 20:50:15 följande:
    Ja, jag har googlat lite på det, och det verkar inte vara nåt som är farligt.. det kan vara allt ifrån vätskeknölar till talgknölar...
    Det jag reagerar på är att det kommit flera st på olika ställen på bakhuvudet... kan det bli så om det är talgknölar?
    Jag är absolut ingen expert, men de flesta männen på min mans sida har de här knölarna, både på huvudet och på armarna och andra ställen på kroppen. Magen opererade bort en knöl på huvudet i höstas, och nu är det dags för en ny omgång, eftersom några mindre dels har växt och några dels har tillkommit. Så ja, de verkar ju kunna "föröka sig". :)
Svar på tråden Knölar på huvudet?