Svagt plus=missfall?
VÄLDIGT många säger att om man får svaga plus i rad så är det tecken på missfall..Är det alltid så?? Blir så nojjig eftersom jag nu fått jätte jätte svaga plus flera dagar i rad. Är nu på äl+11 och BIM-1
VÄLDIGT många säger att om man får svaga plus i rad så är det tecken på missfall..Är det alltid så?? Blir så nojjig eftersom jag nu fått jätte jätte svaga plus flera dagar i rad. Är nu på äl+11 och BIM-1
Du kanske inte har tillräckligt med graviditetshormoner än? Jag gjorde ett test som visade negativt, sen ett till 1 vecka efter som visade svagt +, sen det sista gjorde jag nere på MVS och det visade ett tydligt +. Det sista testet gjorde jag säkert 3 veckor efter det första.
Det är omöjligt att svara på din fråga, tyvärr!
Eftersom du är på BIM -1 så kan det vara så att du har för lite hormoner än för att testet skall visa starkare.
Sen är det även så att "testa tidigt" testena som finns på marknaden idag innehåller väldigt lite färgämnen just för att inte ge felaktiga resultat.
Så det kan bero på det!
Själv misstänkte jag missfall när jag tog flera tester under en vecka och dom blev aldrig starkare,
min misstanke visade sig vara rätt tyvärr.
Men väntar du ett par dagar efter BIM så borde testet visa starkt, änvänd då gärna ett "vanligt" test inte "testa tidigt".
Du kan även gå till gyn eller MVC och be dom mäta HCG halten i blodet om du känner dig orolig.
Då ser dom om hormonerna stigit som dom skall vid en graviditet.
Men detta görs inte förrän c:a 2 veckor in i graviditeten.
Önskar dig all lycka!
Skriv gärna sen och berätta hur det gått för dig!
Nu vill jag inte göra dej orolig men för mej var det så...5 graviditeter med urstarka plus bim 4-3 som blev barn och 1 med väldigt svagt plus som slutade i ma i v11.
jag fick ett supersvagt plus när jag testade 2 dagar innan mens... Dagen efter tog jag ett digitalt test istället därdet klart och tydligt stod att jag var gravid :) nu är jag redan i sjätte månaden och bebisen mår bra så oroa dig inte i förväg och ta ett digitalt test, de är dyrare men bättre :) svaga plus är jätte vanligt i början av graviditet.. Lycka till :)
Tack för svaren!!
Har testat ännu en gång och fortfarande inte mycket starkare. Knappt så man ser men man ser ändå en liten skillnad på styrkan...Ska köpa mig ett digitalt idag och sen skita i svaga plus hit och dit! =) Idag är det ju föresten BIM. Har iof kort lutefas och det kanske kan göra skillnad i när man kan plussa??!!
Får väl uppdatera här om att mina svaga plus visade sig vara ett missfall. Igår började jag störtblöda efter att jag plussat svagt ännu en gång och idag testade jag igen och då var det mycket mycket mycket svagare. Hade riktigt ont igår + massa blod..Hmm!! Inget skoj men det är ju tyvärr väldigt vanligt med tidiga missfall
Vill bara säga att jag är ledsen för Din skull, precis som Du säger så är det vanligt med tidiga missfall men det är ingen "tröst" just nu.
Precis som jag skrev innan är det ganska ofta så att när gravtesten inte blir starkare när dagarna går så är det ofta ett missfall pågång.
Men inte alltid och inte för alla måste jag även tillägg.
Styrkekram till Dig och ta hand om Dig!
Vill bara säga att jag är ledsen för Din skull, precis som Du säger så är det vanligt med tidiga missfall men det är ingen "tröst" just nu.
Precis som jag skrev innan är det ganska ofta så att när gravtesten inte blir starkare när dagarna går så är det ofta ett missfall pågång.
Men inte alltid och inte för alla måste jag även tillägg.
Styrkekram till Dig och ta hand om Dig!

Tyvärr har jag gansla stor "erfarenhet" av missfall men är nu gravid och hitills har det gått bra!
Här kommer lite kort info som jag fått till mig:
Det är vanligast med missfall under den första månaden.
Eftersom kvinnan oftast inte vet att hon är gravid ännu är det svårt att ge exakta siffror men det uppskattas att upp till 60% av graviditeterna blir missfall då.
Det uppskattas också att 80% av alla missfall sker före vecka 14.
En viktig riskfaktor är kvinnans ålder, vid 20 år är risken 10% medan den vid 40 år är 30%.
Störst är risken för missfall i vecka 9-11.
Om man haft ett missfall finns det ingen direkt ökad risk för fler missfall, efter två missfall räknar man med att risken är 30% att det ska ske igen och efter tre kända missfall är risken 50%.
Jag fick ett väldigt svagt pluss... och tyvärr fick jag missfall... jag tror inte det behöver vara detsamma för dig men mitt råd att är inte glädjas allt för mycket innan du vet mer. Svårt kanske men hade jag vetat hur stor risken var och att dem flesta som jag pratat med som plussat svagt har fått missfall hade jag försökt kontrollera den enorma glädjen man känner. Mitt MF blev som en chok, som om någon drog undan en matta från under mina ben... jag läste om hur EXTREMT vanligt det var med MF efter att mitt hade skett...
Jag vill inte skrämma dig, jag hoppas, ber och håller tummarna för att det går bra för dig.
Kram
Jag hade tagit ett digitalt test också där det stod gravid...
Jag beklagar... satt i samma sits i torsdags... det lättar med tiden, jag lovar dig. Känns så tungt och jobbigt nu men jag lovat att suget efter nya försök kommer. Stay strong! Jag har gråtit varje dag i snart en vecka men jag mår bra nu och väntar på att få försöka igen.
Tänker på dig och ger dig en kram
Tack. Nej förhoppningsvis så stöter kroppen själv ut det men det kan ta några veckor, annars får man göra ett sk medicinskt avbrott genom att ta ett vaginalt piller, fungerar inte det får man göra en skrapning. Då blir man sövd men det är ingen operation.