• Anonym

Svagt plus=missfall?

VÄLDIGT många säger att om man får svaga plus i rad så är det tecken på missfall..Är det alltid så?? Blir så nojjig eftersom jag nu fått jätte jätte svaga plus flera dagar i rad. Är nu på äl+11 och BIM-1

• Svar på tråden Svagt plus=missfall?
  • Anonym

Tack för svaren!!

Har testat ännu en gång och fortfarande inte mycket starkare. Knappt så man ser men man ser ändå en liten skillnad på styrkan...Ska köpa mig ett digitalt idag och sen skita i svaga plus hit och dit! =) Idag är det ju föresten BIM. Har iof kort lutefas och det kanske kan göra skillnad i när man kan plussa??!!

• Anonym

Får väl uppdatera här om att mina svaga plus visade sig vara ett missfall. Igår började jag störtblöda efter att jag plussat svagt ännu en gång och idag testade jag igen och då var det mycket mycket mycket svagare. Hade riktigt ont igår + massa blod..Hmm!! Inget skoj men det är ju tyvärr väldigt vanligt med tidiga missfall

• Anonym
    Anonym (erfarenhet tyvär) skrev 2010-07-07 20:50:53 följande:

Vill bara säga att jag är ledsen för Din skull, precis som Du säger så är det vanligt med tidiga missfall men det är ingen "tröst" just nu.
    Precis som jag skrev innan är det ganska ofta så att när gravtesten inte blir starkare när dagarna går så är det ofta ett missfall pågång.

Men inte alltid och inte för alla måste jag även tillägg.

Styrkekram till Dig och ta hand om Dig!

Tusen tack!! Det värmer...Solig

Hoppas det inte är lika vanligt att få 2 missfall på raken som det är att få ett. För nästa gång vill jag att bebisen ska stanna..
  • Anonym
    Anonym (erfarenhet tyvär) skrev 2010-07-08 18:09:30 följande:
    Tyvärr har jag gansla stor "erfarenhet" av missfall men är nu gravid och hitills har det gått bra!
    Här kommer lite kort info som jag fått till mig:

Det är vanligast med missfall under den första månaden.
    Eftersom kvinnan oftast inte vet att hon är gravid ännu är det svårt att ge exakta siffror men det uppskattas att upp till 60% av graviditeterna blir missfall då.
    Det uppskattas också att 80% av alla missfall sker före vecka 14.
    En viktig riskfaktor är kvinnans ålder, vid 20 år är risken 10% medan den vid 40 år är 30%.
    Störst är risken för missfall i vecka 9-11.
    Om man haft ett missfall finns det ingen direkt ökad risk för fler missfall, efter två missfall räknar man med att risken är 30% att det ska ske igen och efter tre kända missfall är risken 50%.
    Ursch va hemskt att det är så vanligt ändå!! Jag har iaf min ålder på min sida eftersom jag "bara" är 23 år..
    Vi kommer köra på nu med en gång och inte invänta en mens och eftersom det var såppas tidigt så hoppas jag att ägglossningen kommer igång med en gång ;)

Beklagar dina missfall!! Verkligen skit trist när sånt händer..Man blir ju lixom ledsen oavsett när det händer
  • Anonym
    FruBG skrev 2010-07-08 21:53:26 följande:
    Jag fick ett väldigt svagt pluss... och tyvärr fick jag missfall... jag tror inte det behöver vara detsamma för dig men mitt råd att är inte glädjas allt för mycket innan du vet mer. Svårt kanske men hade jag vetat hur stor risken var och att dem flesta som jag pratat med som plussat svagt har fått missfall hade jag försökt kontrollera den enorma glädjen man känner. Mitt MF blev som en chok, som om någon drog undan en matta från under mina ben... jag läste om hur EXTREMT vanligt det var med MF efter att mitt hade skett...

Jag vill inte skrämma dig, jag hoppas, ber och håller tummarna för att det går bra för dig.

Kram
    Tyvärr fick jag missfall!! Hoppas nu på att det snart tar sig för oss igen..
  • Anonym
    Åsasåsa skrev 2010-07-08 22:09:33 följande:
    Samma för mig! Fick reda på att jag hade MA idag på gynakuten (v.7+6). Skitjobbigt men vi kommer igen!

kram
    Ursch!! Beklagar, åh va tråkigt...får jag fråga, ett ma, måste man operera det eller?
Svar på tråden Svagt plus=missfall?