Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Hundar på badplats

Med tanke på hur få hundbadplatser det faktiskt finns så tycker jag det är okej, det va ju ändå på kvällen. Har alltid haft med min vovve till stranden, men lagt mig en bit bort och alltid haft honom kopplad även i vattnet.

• enlitenbitkaka
    Hercule skrev 2010-07-12 09:20:28 följande:
    Om det uttryckligen står en förbudsskylt men folk tar med sig hunden iallafall så tolkar jag det som att de skiter i alla som inte befinner sig inom deras personliga sfär.  Speciellt när det finns badplatser där hundar faktiskt får vara. 

Dessa badplatser är nogräknade. Finns ca. 1st uppe i Värmland och där får man bada med badskor så man inte skär upp fötterna på de vassa stenarna på botten...
  • enlitenbitkaka
    BlommyNess12 skrev 2010-07-12 09:21:03 följande:
    En hund på en allmän badplats som dessutom har en förbudsskylt är riktigt fel. Jag går bara till såna badplatser för att jag inte VILL bada med hundar, och ändå dyker det upp hundar ibland. Jag är riktigt rädd för okända hundar, jag kan göra  mitt yttersta för att undvika en okänd (oftast) lös  hund dvs går till en badplats med förbud, och i mitt arma sinne TROR jag då att hundägare ska vara tillräckligt intelligenta för att gå till en annan badplats utan förbud..
    Fast att det är en allmän badplats innebär inte att hunden får vistas där. För det får den, kopplad och på land.

Vi visar hänsyn genom att ha vår vovve kopplad hela tiden förutom när han simmar, håller oss på kanten där inga små barn badar osv. Rastar honom gör vi en bit bort i skogen.
  • enlitenbitkaka
    BlommyNess12 skrev 2010-07-12 09:33:45 följande:
    Jag tycker inte man badar hundar på platser där det står att det är förbjudet, och dessutom släpper kopplet i vattnet. Jag vill inte ha din simmandes emot mig, jag skulle nog faktiskt få panik då. Visa respekt och hänsyn och låt bli att bada hundar på de badplatser där det är skyltat och förbjudet så att folk får en chans att välja bort de stränder där det kan förekomma.
    No need to worry, han skulle aldrig simma mot dig :) Åk till de riktigt stora, trånga stränderna så slipper du nog de flesta hundar
  • enlitenbitkaka
    BlommyNess12 skrev 2010-07-12 09:40:26 följande:
    Jag åker till närmaste hundförbjudna strand, och du borde åka till närmaste hundtillåtna strand.

Det är såna här saker som får folk att hata hundägare, ni anser att ni har rätt att skita i att visa hänsyn och respekt och hålla era hundar borta från platser där det är förbjudet. Arrogant är det. Och fruktansvärt nonchalant.
    Ja då får jag åka sisådär 20mil... Jag visar hänsyn och respekt. Min hund kommer inte i närheten av vare sig vuxna barn eller andra hundar på badplatser.
  • enlitenbitkaka
    BlommyNess12 skrev 2010-07-12 09:49:06 följande:
    Jaha, det är inte mitt problem hur långt du får åka, då får du antingen åka 20 mil eller låta bli att bada hunden. Jag har rätt att kunna gå till den hundfria badplatsen och bada där, jag har rätt att kunna välja bort en hundstrand. Din hund har inte rätt att bada på en hundfri strand.
    Vad vrång du är Men men...jag sköter mitt. Jag väljer badplatser där vi kan gå undan, inte störa andra. Jag väljer inte största badplatsen som finns "bara för att". När vi är i vattnet är vi LÅNGT från alla andra. Detta är dock bara i Värmland. I GBG badar vi på klippbad som inte är kommunala...där finns mycket vuxna, mycket barn, mycket hundar och vovven får springa lös.
  • enlitenbitkaka
    amalie79 skrev 2010-07-12 16:51:10 följande:
    Jag tycker att det vore en skön idé med barnfria allmänna badplatser. Som det är nu så är man hänvisad till att leta sig ut i skogen om man vill slippa barnfamiljer. Skulle vilja bada från en brygga med en stege i lugn och ro någon gång.
    Det vore faktiskt en bra ide!
Svar på tråden Hundar på badplats