Opererad katt, finns det garanti?
Har fått operera min katt för gomspalt i våras. Första gången sprack allt upp efter två dagar och vi fick åka till djursjukhuset igen för att visa upp det. Operationen kostade 9000 kr.
De sade då att han måste opereras om igen och jag menade att jag inte tänkte betala samma summa igen. Fick då betala enbart själva narkosen med läkemedel, vilket gick på 1500 kr.
Den operationen gick heller inte bra och veterinären sa att han var tvungen att göra en större operation, men att vi fick vänta till i höst då katten inte kunde bli sövd så ofta.
Den operationen kommer kosta kring 10-12 000 kr.
De här summorna är inget som går på försäkringen (Agria) då det är en medfödd defekt och Agria har ändrat i mina villkor till att inget som gäller hans gomspalt, varken operation eller komplikationer av detta, kan gå på försäkringen.
Så nu måste jag lägga ut ytterligare pengar på hans gomspalt i höst, men tänk om det inte går denna gången heller? Såhär kan jag inte hålla på och låta honom opereras gång på gång och slänga ut så mkt pengar vid varje tillfälle!
Finns det ingen man kan vända sig till när det gäller garantier och operationer (utanför försäkringens område), dvs att man kan få katten opererad igen antingen gratis eller till lägre pris, då operationerna inte lyckas.
Vill tillägga att han som gör operationerna är en av de bästa i Europa, en av två kvalificerade på detta, så det finns ingen mening med att vända sig till någon annan veterinär. Och katten måste opereras, då han får in vätska i luftvägarna när han dricker. Han är 1 år gammal nu och spalten har spruckit upp med åldern.