• CinnamonGirl

Netbil

Hur är det att köpa bil genom Netbil? Erfarenheter? Tycker deras bilar verkar ha extremt mycket rost och lackskador. De är billiga, men kan det löna sig att köpa därifrån och fixa till rosten?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Netbil
  • Rabarbapuppa

Ingen aning om vad det är, men grundregeln är: "att fixa rost" = dyrt.

OM du inte kan svetsa/jobba i plåt själv, eller har anhörig med tid/kunskap att göra det.

/Puppa 

• CinnamonGirl

Jag kan inte göra plåtjobb själv och har ingen nära bekant som kan det heller. Men då vet jag att jag ska hålla mig ifrån bilar från den sajten... Tack för ditt svar!

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Rabarbapuppa
    CinnamonGirl skrev 2010-07-05 22:27:17 följande:
    Jag kan inte göra plåtjobb själv och har ingen nära bekant som kan det heller. Men då vet jag att jag ska hålla mig ifrån bilar från den sajten... Tack för ditt svar!
    Jag menar inte att dissa en viss sajt, jag höjer bara ett varningens tecken om att du bör försöka att hitta nåt så rostfritt som möjligt då det med sannolikhet kommer bli största utgiftsposten om du vill försöka åtgärda det.

Men om du upplever att den sajten verkar ha rostiga bilar överlag, jag då är det ju naturligtvis rekommenderat att strunta i den också såklart..

Hej förresten!

/Puppa 
  • Fikabröds Kungen
    CinnamonGirl skrev 2010-07-04 12:36:10 följande:
    Hur är det att köpa bil genom Netbil? Erfarenheter? Tycker deras bilar verkar ha extremt mycket rost och lackskador. De är billiga, men kan det löna sig att köpa därifrån och fixa till rosten?
    Håller inte med dig om att just deras site är mera utsatt för rostiga bilar,men som alltid gäller vid bil affärer är att finns det "fix" på bilen och du själv inte kan göra det så är det säkerligen inte värt att anlita verkstad för det.
    För annars borde väl rimligen säljaren låta en verkstad fixa till det innan försäljning va ?
    Netbil.se är väl bla volvia finnans som säljer mycke "sämre" inbytes bilar där om jag inte minns helt fel. 
  • Lucky Luk

Tror det inte är någon större skillnad att köpa bilen via nätet än om du går in hos en handlare. Gällande Netbil så är dem väldigt trevliga att göra med ända tills någonting händer.....Vi köpte en bil som inte ens höll i en vecka trots att den var varudeklarerad. Vi lagade bilen omedelbart då vi hade väldigt stort behov av dem, vi fick en trevlig faktura på arbetet och nu ska vi se hur intresserade dem är att hjälpa oss med detta?? Felet var på något som inte fanns med på varudeklarationen men som en erfaren besiktningsman borde ha sett. Har även kontaktat MRF i detta ärende som hade sitt att säga om detta. Återkommer när detta ärende är avslutat med mer info

Svar på tråden Netbil