Inlägg från: Anonym (Varför) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför)

Ni bittra kvinnor...

Är nyfiken på om ni som är drabbade av idiotiska biomammor har någon som helst aning om varför det kan tänkas bete sig som dom gör? Har mannen gått ifrån henne för dig? El är det bara så att det inte går att motivera varför hon beter sig så....

• Anonym (Varför)

Usch jag blir så ledsen när jag läser trådar som handlar om sådant här... 

Jag är på väg att bli bonusmamma (tror jag iaf) och ärligt talat så skrämmer det mig som bara den... Biomamman hatar mig redan så jag förbereder mig på det värsta... Hur orkar ni stå ut? Hur gör ni för att hålla ihop familjen?

(förlåt ts om jag "tar över" tråden med mina frågor) 

• Anonym (Varför)
    Modig skrev 2010-07-04 21:08:36 följande:
    Jag ska helt ärligt säga att hade det förhållande jag är i nu skitit sig så hade jag ALDRIG gett mig in i det här igen.
    Men nu när jag är här, kär i mannen i mitt liv, och en stor del av två bonusskruttars liv, då ger jag inte upp bara för att exet anser att jag inte har här att göra.
    Det är ju att sätta barnen i ännu en separation.

För oss handlar det om kärleken.
    Och det sätt vi hittat för att ta oss igenom är att kommunicera.
    Ingen tanke är för jobbig för att ta upp, och ingen känsla förtjänar skit som respons.
    Kärlek och respekt för varandra gör att man orkar bra mycket mer än man tror.
    Sen är det bra härligt när barnen är sådär gulliga och kryper upp och vill mysa eller säger att dom älskar en.
    Det är oxå belöning, fast dom inte är ens egna.
    Ja jag antar att det är prata, prata och åter prata som gäller... Att alla ens känslor måste tas på alvar. Gäller hela familjen...
    Gud jag hoppas att jag kommer att klara av det här... 
  • Anonym (Varför)
    Modig skrev 2010-07-04 21:15:46 följande:
    Det enda du ska vara säker på är att den man du startar en sådan här blandfamilj med är lojal mot dig och barnen, inte mot exet.
    Har han sitt fokus på barnen och dig kommer det att gå bra, även om det är jobbigt ibland.
    Ja det har han... Hans barn är nr 1 och jag kommer som stark 2:a Glad Jag vill inte ha det på något annat sätt heller... Vi älskar varandra men han har en helt annan sorts kärlek för sina barn.

Vi har redan pratat en hel massa om hur det skulle kunna bli och vad vi förväntar oss av varandra. 
    Jag tror bara att jag är rädd för att det ska komma en dag när jag inte orkar med allting... Gillar inte att framtiden är oviss men jag kan ju inte göra mer än att vänta och se vad som händer...

Känns iaf bra att man kan "prata" med andra som är i samma sits.. Att man inte är ensam.... 
  • Anonym (Varför)
    Modig skrev 2010-07-04 21:29:55 följande:
    Det verkar ju som att ni har det bästa utgångsläget.
    Det är inte så lätt att hitta en bra man, och det är en svårare att verkligen bli kär och känna att allt känns rätt.
    Om du känner att ni har alla förutsättningar för en bra framtid, varför ska du då låta hans ex stå i vägen för det?
    Är hon värd den uppoffringen?

Den där dagen du pratar om kan komma oavsett om det finns barn eller inte, eller om det finns ex eller inte.
    Man vet aldrig.
    Allt man vet är vad man har nu och om det är värt en knaglig resa.

Jag håller dock på dig!
    Jag tror att du kommer att klara det galant!

Och behöver du "prata" med någon så finns jag här :)
    Tack så mycket :)

Om det kommer att bli som jag tror så har jag en känsla av att jag kommer att behöva "prata" av mig en hel del.
    Vilken tur att jag hittade den här sajten 

Nä hon är inte värd den uppoffringen. Hoppas bara att hon inte kan ta barnen ifrån honom för då får vi problem. Han skulle inte klara det...
  • Anonym (Varför)
    Modig skrev 2010-07-04 21:51:45 följande:
    Då är det bara att hitta en bra advokat.
    Men ett tips är att skriva ner alla trick hon håller på med, spara alla sms och spela in telefonsamtal.
    Då kan hon ljuga sig blå i nyllet utan att komma någonstans.

Men vi får ju hoppas att det inte går så långt..
    Förhoppningsvis inser hon ju längst inne att barnen behöver sin pappa.
    Ja det är det jag hoppas på att hon ska göra. Hon får vara bitter i början. Jag kan förstå om hon är det men hon är ju ändå mamma till sina barn så jag hoppas att hon gör det som är bäst för dom...

Det återstår att se.... Blir en spännande höst :) 
Svar på tråden Ni bittra kvinnor...