Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Lek är lärande och jag tar det på fullt allvar!

Det är lite svårt att kommentera det du skriver eftersom det är svårt att veta hur ditt resonemang ser ut i verkligheten. Teori och praktik brukar som bekant vara väsensskilda .

Oavsett delar jag din åsikt vad gäller att vara en aktiv förälder och att vara påläst, däremot tycker jag att man ska försöka ta det lugnt med överanalyserandet och låta föräldraskapet gå från just föräldraskap till pedagogisk verksamhet. Ja, i mitt arbete som lärare analyserar jag och har en målmedveten plan för den pedagogiska verksamheten med de ungdomar jag träffa. Som förälder handlar det om så mycket mer, eller hur, och jag vill verkligen inte att failjelivet ska förvandlas till pedagogisk verksamhet. Jag är pedagog, men det går inte att jämföra skola med föräldraskap.

Det du tar upp är sådant jag också anser vara viktigt, men jag reagerar ändå på ditt sätt att lägga fram det......som del av verksamhetsplan för en förskola som har tydliga mål och riktlinjer från statligt håll, visst, men för samvaro med det egna barnet.....tveksamt. Men som sagt, teori och praktik är sällan samma sak .

Svar på tråden Lek är lärande och jag tar det på fullt allvar!