Drömhuset - men för dyrt...
Du har ju svaret i din rubrik;)
är det för dyrt redan innnan ev budgivning så kanske det är bättre att vänta tills annat objekt dyker upp
sen att binda räntan i 5 år på under 5 % kan ju va bra...om man nu vet med sej att man kan klara en högre ränta om det skulle vara aktuellt då lånet ska läggas om( inte säket att räntan ligger högre men man måste tänka utifall) ller är planen att betala tillbaka lånet på endast 5 år?
Jag skulle inte ge ett skambud på ett hus i den prisklassen, om det inte legat ute länge på marknaden...iofs då skulle jag vara extra noga med besiktning så inga dolda fel ligger o lurar...
klart man inte ska strunta i att göra saker som man kommer ångrar länge länge...men jag skulle personligen inte vilja ha de lånebeloppen att veta att man har 6 mille i skuld...spelar ingen roll om det bara är 5% ränta o med låg amortering...skiten ska ju hursom nån gång betalas o det känns inte bra för mej...men det är jag det ;)
jag bor redan i en gedigen..nja hyfsat villa från slutet av 1800...men det har aldrig varit tal om så många miljoner i lån för det, utan mer överkomligt så att man ändå kan leva o spara en slant om man vill
Lycka till!
Sen är det nog ganska viktigt att vara överens redan innan för att slippa höra 25 år framåt att det var minsann ditt fel att vi sitter här med högahöga lån o inte kan unna oss nåt ;)