• JGPF

RMC Malmö del 14

Hej! Hoppas det är ok att jag lägger till mig på er lista :)

Har varit här inne och läst länge nu och äntligen är det våran tur med det första försöket, spänd och förväntasfull är man och hoppas på att allt kommer gå bra :)

Väntar:
    Minimjölk: 26år, försök nr 1, väntar på FET
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    IKiwi10: 28år, väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Tårtan: 33 år, Väntar på försök nr 4 efter 1 IVF och 2 FET.
    colourmyheart: väntar att få starta ICSI.
    Metta: väntar på FET 1
    Alrua, 25 år, Väntar på ICSI nr 2

Sprayare:

Sprutare:
    JGPF: 26 år sprutar med Puregon VUL 27/5
    Junie: 26 år sprutar Puregon, VUL nr1 (av 3) 10/1, ÄP v.3
    MizzizMee: IVF 1, nedreglerar med Suprefactsprutor from 4/2.
    Honeybunny78: sprutar med GonalF, ÄL runt den 13/2

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9
    Teecee: 30 år, FET 1, VUL 30/5
    Tracy: 31 år, FET 1, återförande 26/5

Äggplockning:

ET:

Ruvare:

Gravida:
    Kruxis försök 1, FET. VUL 14/10
    Ivf10 25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, BF 6 juni 2011
    Suck försök nr 1, VUL BF 26 juni 2011
    Smulans: ICSI 1, BF 3 juli 2011
    Karinsara: 31 år IVF 2 (ICSI) VUL 3/1 BF 9 Aug
    Barnatro10: FET 22/2, (TD 7/3) Extra blodprov 11/3
    Camaro: 36 år, Gravid under nedregleringen (efter 1 IVF och 3 FET), BF nov 2011
    Velveteen: IVF 1. (ÄP 4/3. ET 6/3.) BF Nov 2011.

Födda:

bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11, 7/11-10 föddes Malte
    ITM: BF 12/12 Den 12/12 föddes lilla TUVA!
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011, Den 25/1-11 föddes lilla Milion, 3005gr o 49cm lång
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI, 31 jan föddes Olivia! 47 lång, 2765gr.
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011. Den 1 Mars föddes vår vackra dotter Bodil på BB på MAS 49 cm lång och 3650 gr.
    Bdmc 32 år: IVF 2, BF 7 Juni 2011 Fick en son den 11/3 i v26. 760g. (tyvärr inte kunnat mätas än)
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 16 Mars 2011. 12/3 -11 föddes Mira, 49 cm, 3488 g
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011. 27/4 föddes lille Hugo med planerat kejsarsnitt pga han låg i säte. 3445 gr 51 cm.

• JGPF

Har nu gjort mitt första VUL i dag, såg bra ut, med två stora blåsor och massa små som Leif ville skulle växa till sig lite, så ska fortsätta med samma dos Puregon över helgen och nytt VUL på måndag, hoppas dom växt till sig ordentligt så man får ett datum för äggplock :)

Hoppas ni alla får en trevlig helg och kämpa på

Kramar

• JGPF

Precis kommit hem från mitt andra VUL äggblåsorna vad mogna och tillräckligt stora, så nu väntar vi bara på svar på mitt blodprov, ligger tyvärr i riskzonen för överstimulering så de ville kolla med blodprov innan datum för äggplock blir bestämt, men jag hoppas ju givetvis på onsdag om allt ser bra ut :)

• JGPF

Det blir inget äggplock i morgon, för höga hormonvärden, så nytt blodprov i morgon, så nu hoppas vi på äggplock på fredag, någon annan som har/haft samma erfarenheter med höga värden och har fått ta flera blodprov innan äggplock?

Håller tummarna för dig Teecee att det kommer klara upptiningen :)

• JGPF

Velveteen: Tack för informationen, har varit på äggplock i dag, och allt gick bra, dom fick ut hela 28 ägg, så inte så konstigt att man kännt sig svullen :)
    Läkaren berätta om risken för överstimulering för mig i dag, att jag skulle vara observant om jag kände något obehag av svullen mage, smärtor eller allmänna sjukdomssymptom, men jag hoppas verkligen jag slipper det, Labbet ringer mig i morgon och berätta hur det gick om några ägg blivit befruktade.
    Hoppas ni alla får en trevlig helg i det underbara sommarvädret :)

Kramar

• JGPF

Alrua : Dom ringde precis och berätta att 7 ägg blivit befruktade, alla såg fina ut än så länge, de ringer i morgon och berättar  vilken dag återförandet blir, kan bli redan i morgon :)

Hur går det för dig?

Kramen

• JGPF

Jag håller tummarna för dig Alrua :)

Hoppas du får en trevlig och skön helg i sommarvärmen :)

Kram

"Sluta Aldrig Hoppas"

• JGPF

De ringde från rmc i går och ville att jag skulle komma in för eventuellt återförande, allt hängde på om jag va överstimulerad eller inte.
    Kom in och de visa mig ett guldembryo som han kalla det, och två till som de kunde frysa för det va också jättefina, men snuvad på mållinjen, blev totalfrys på alla tre, vätska i buken och överstimulerad så han våga inte sätta tillbaka det :( blev så himla besviken, så nu är det till att vänta på sin blödning och hoppas på att den kommer innan 29 juni så man hinner inte de stänger, annars blir det augusti.

Så det blir inte alltid som man tänkt sig, men jag är i allafall jätteglad att vi har våran chans i frysen så nu hoppas jag på det :)

• JGPF

Teecee: Lycka till med er Blastocyst, jag håller också tummarna för att det ska lyckas för er :)

• JGPF

Grattis StorLängtanEfterLIten :) hoppas allt gick bra

Velveteen: Jag tycker också det är konstigt att de stänger över sommaren, man blir så besviken när man hamnar mitt i mellan :( för vår del blir det augusti för vårt första FET, fått det bestämt nu, så jag ska försöka att njuta av sommaren och se fram emot augusti :)

Svar på tråden RMC Malmö del 14