Inlägg från: Gaytjej |Visa alla inlägg
  • Gaytjej

RMC Malmö del 14

Millan14 skrev 2010-08-15 18:06:57 följande:
    mer än 24 h mellan injiceringarna ( finns det ordet???) 
    Så klantigt om jag tabbat till det ordentligt nu!!

Ha en fin söndag kväll!
    Jag har glömt och klantat till det (tagit för sent vid något tillfälle och glömt kanylen och inte kunnat ta alls vid ett annat tillfälle osv) och fått höra från RMC att det inte är någon fara alls!
  • Gaytjej
    FiaLotta skrev 2010-09-17 18:34:01 följande:
    Måste bara fråga med, när ni andra som lyckats varit på ultraljud har er BF stämt? Kanske är för tidigt att säga via vul nu men vulet idag visade på 5+5 eller 5+6 och jag är ju egentligen 6+6 idag. Blev lite orolig men läkaren sa att jag inte skulle oroa mig för de växer olika snabbt tror jag han sa. Får hoppas det stämmer.

Jag hade 28/2 som BF räknat från ÄP (eller om det var ET man räknar ifrån?)
    Från VUL  i vecka 10 fick jag 1/3
    och på RUL fick jag 3/3 som BF
    och lillknodd valde att anlända 22/2.

Alla IVF:are utom en i gravidtråden jag hängde i fick sina bebisar innan RUL-BF, vilket säkert var en slump.. men vi var minst 15 st i tråden..

Så härligt för er att ha fått se det lilla hjärtat slå! Stort lycka till!

• Gaytjej
    Smulans skrev 2010-10-18 10:43:16 följande:
    Suck, jag frågade Margareta om att smygtesta hemma och enligt henne är det meningslöst att testa med vanligt graviditetestest innan blodprovet, eftersom det är för tidigt att se.
    Men RMC tar väl blodproven ganska sent om jag inte minns fel? Jag testade positivt när jag "smygtestade" 13 dagar efter återinförandet (räknar ET:t som dag 1) och den officiella testdagen enligt deb kliniken jag gick hos då var dag 14.
  • Gaytjej
    camaro skrev 2010-10-18 16:46:56 följande:
    RMC testar ganska tidigt, jag ska testa där efter 12 dagar! Jag vågar nog inte smygtesta denna gång, tänk om Crinonen kan ge ett plus fast det är negativt?! Är det någon som vet om det är så??
    Aha, det var ju tidigare än vad jag mindes! Ja, innan dag 12 hade jag inte testat i alla fall - dag 13 kändes "lagom" busigt  =)

När det gäller Crinone så ska det inte kunna ge utslag - däremot kan Ovitrelle och Pregnyl göra det i upp till 10 dagar efter att man tagit ngn av de sprutorna.
  • Gaytjej
    Smulans skrev 2010-10-19 14:30:36 följande:
    Har ni fått några förhållningsregler när det gäller träning under ruvningen? Jag tänkte gymma idag men när jag googlade lite verkar det som att många kliniker avråder från typ allt annat än promenader. Jag hade ridlektion igår och det kändes bra så jag hoppas inte det var dumt att rida...

Kanske bättre att ta en långpromenad med vovven istället.
    Min klinik avrådde också från hårdare fysisk aktivitet, men ruvningen sammanföll med höskörden och den kan ju liksom inte vänta... Så jaf lyfte en så där 20 ton hö - först i vagnen och sen på loftet - och var (visade det sig) och förblev gravid..
    En ridlektion som känns lagom och bra tror jag är helt OK!
  • Gaytjej
    camaro skrev 2010-12-27 13:06:49 följande:
    Tack för tummarna! Jag är gravid!!!!!!!!!!!
    Stort, stort grattis till er!!!
  • Gaytjej

Hej alla RMC-kämpare!

En nyfiken fråga från en gammal RMC-patient: Nu när de har ett nytt "poängsystem" med 2 poäng för ett IVF och 1 poäng för ett FET, försöker de då övertala er att göra FET ifall ni får embryon till frysen efter IVF nr 1 eller ni upplever att det är helt OK att välja 3 IVF:er i rad, även om frysen fylls däremellan?

• Gaytjej
    bdmc skrev 2011-02-02 11:08:00 följande:
    Ankan8012: Nej, världen är inte alls rättvis...!!! *kramar*

Gaytjej: Nu när vi gjorde så ville de att vi skulle välja ägget vi hade i frysen efter IVF 1 av den enkla anledningen att det är en lättare process för kvinnan. Inte lika krävande och påfresande både fysiskt och psykiskt. Och för att man inte behöver göra något ingrepp.
    Så helt enkelt för att de vill att man ska utsättas för så lite så möjligt och göra det så "normalt" som möjligt.
    Samtidigt så ÄR detta en besparing från deras sida. Jag har sett siffrorna i en rapport, och det var många pengar de tänkte spara med sitt nya poängsystem. Det fick mig att fundera på hur mycket de skulle påverka paren att göra ett FET istället för ett nytt IVF..
  • Gaytjej

Lycka till med ruvningen Teecee, tummar hålls, och grattis camaro till graviditet och fint VUL!

• Gaytjej
    Smulans skrev 2011-04-20 21:45:39 följande:
    Grattis, vad underbart!

Missfallsrisken minskar kraftigt när man har sett ett hjärta slå på VUL. Vid många missfall har det aldrig funnits något tickande hjärta. Jag vet att det är jobbigt, men försök koppla av så gott det går och njut av att du är gravid!
    Ja man blir nog inte mer ledsen för att man har vågat vara glad innan. Själv så kunde jag inte slappna av och våga vara lycklig förrän jag var halvvägs in i graviditeten och då här efteråt så kände jag mig nästan lite snuvad på den där magiska tiden då inget syns men man går runt och bara 'vet'... och myser då, om man vågar...

Stort grattis lilja1978! Och Smulans har rätt, har man väl sett hjärtat slå så är man en väldigt bra bit på väg mot en bebis! 
  • Gaytjej
    Teecee skrev 2011-06-21 14:06:57 följande:
    I morse bestämde jag mig för att tjuvtesta, för att veta vad som väntade mig när jag ringer till RMC. Jag inte fatta det... Jag fick ett starkt och fint Plus med en gång. Behövde inte vänta tiden ut. Jag visade min sambo som blev glad, men ville vänta med att jubla tills jag ringt till RMC och fått det bekräftat med blodprovet. 13.03 ringde jag till RMC och fick prata med gulliga Hanna. Långa sekunder att vänta när hon knapprade fram min journal. Sen sa hon det underbara ordet som vi har väntat på sen 2006. Resten som följde var ett glädjerus. Vi ringde till våra närmaste släktningar som har följt och stöttat oss under den här resan. Jag kan inte fatta det än, trodde aldrig vi skulle få uppleva detta. Jag är gravid! Vi ska ha barn! Glad 
    Nämen ojoj, här har det hänt grejer!
    Stort grattis till er Teecee!!!
    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
Svar på tråden RMC Malmö del 14