• Runguska

Frysa om tinad glass?

Förvirrad och trött glömde jag glassbyttan framme på köksbänken. Nu är den smält. Är det bara att kasta eller går det att frysa om den? Själv är jag inte så kinkig, men sjuk vill jag ju inte bli och det är ju rejält varmt inne!

• Svar på tråden Frysa om tinad glass?
  • Zaria

Sjuk blir du nog inte om den inte stått i flera timmar, däremot kanske glassen blir isig så att säga

• Runguska

Hm, men då låter jag den stå i frysen och provar hur den är imorgon kväll. Får "varna" maken bara - han är lite känslig när det gäller saker som stått fram, bäst före-datum osv.

• Runguska

Och tack så mycket för ditt svar! (Höll jag också förvirrat bort att säga!) Skäms

• Zaria
    Runguska skrev 2010-07-05 01:47:39 följande:
    Och tack så mycket för ditt svar! (Höll jag också förvirrat bort att säga!) Skäms
    Så lite så...och lycka till med glassen =)
  • kobebis

Jag hade INTE fryst om glassen. Man kan bli riktigt fålig av glass som legat framme och sen frys in igen. Inget att rekomendera! Släng det och köp ny glass istället

• Runguska

Åt upp den imorse, varken isig eller konstig till smaken. Lite mer kompakt men helt okej. Mår bra hittills, men om det var värt det - tja... låter vara osagt

Svar på tråden Frysa om tinad glass?