• Cilas25

När började era bebisar med napp??

När började era bebisar med napp??

Min lilla prins är 5 dagar gammal, sugbehovet är STORT nu och det känns som han bara vill ligga å tutta lite ibland, att han inte är hungrig, ska man försöka ge han napp då??  Har hört att man ska vänta, kommer inte ihåg hur d va med andra barnet....

• Svar på tråden När började era bebisar med napp??
  • JanaLiiN

Om han bara är fem dagar, kan han inte få ligga och tutta lite? Om det ser likadant ut om några veckor kanske nappen är ett bra alternativ?

• lövet2

De äldsta barnen fick napp rätt fort, för att jag fått för mig att spädbarn behövde napp. De yngre barnen fick tutta på bäst de ville och hade aldrig napp. Sååå skönt att slippa krångla med nappeländet!

• NiXxI

Fel av mig att svara kanske, men inga av mina tre har haft napp...däremot så försökte de på BB att ge de två minsta napp när de var nyfödda...så jag tror att du kan föröka redan nu då.

Men, min äldsta och min minsta hade båda kraftigt stort sugbehov och jag ammade dem i tid och otid...bröst var mat och tröst omväxlande....nu när minsta är 1 år så är jag så glad för att slippa avvänjningen med napp och nappletande i tid och otid och störda nätter då napp fallit bort...
    Min systers alla tre barn har haft nappoch jag har aldrig sett fördelen med det....Inte ens när mellersta tjejen hade kollik och man var nere på knäna i desperation.

jahapp
  • La Lola

På BB började mina.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • kmn2

Min dotter var bara ett par dagar när hon fick napp första gången. Vi hade aldrig problem med amning eller flaska trots detta. Jag tyckte själv att det var jätteskönt att kunna ge nappen när det var bara sugbehovet som behövde tillfredsställas.

• längtar och väntar

Hon var 4-5 dagar när vi började. Hon har ett enormt sugbehov och jag ville inte använda bröstet som napp.

• Silverjag

Min son var fyra dagar när han började med napp. Han hade inga problem med att suga. När han var 4mån ville han inte ha napp längre bara spottade ut den, det tycker jag är skönt idag för då behöver man inte släpa på 2-3 nappar.

• Tröttis

Vår dotter började med napp när hon var två dagar gammal. Enligt rådet från BVC så skulle man vänta tills amningen fungerade bra innan man gav napp.

• Avelyn

Köpte napp till mina och hade med på BB. Kämpade för att lära dem suga på den. Endast barn nummer tre lärde sig tekniken, dock efter fyra månader. Knepigt med napp..

Svar på tråden När började era bebisar med napp??