• Susanna87

Blev du gravid med hjälp av Pergotime?

Efter att tant röd kom på besök kan jag idag konstatera att mitt första pergotimeförsök misslyckades. Eller ja, misslyckades och misslyckades, jag fick en mycket stark ägglossning men det resulterade inte i någon graviditet.

Så nu tänkte jag fråga er som genomgått detta:

- Blev ni gravida med hjälp av Pergotime? Ja/Nej räcker :)
    - Vilket Pergotimeförsök blev ni gravida på? Och var det enkel/dubbel/trippel?

- Och om ni inte blev gravida, hur många behandlingar fick ni, och hur gick ni vidare sen?

Det är möjligt att det finns en liknande tråd, som jag dock inte hittat, och då får ni gärna länka mig... Vill inte vara tjatig!

• Svar på tråden Blev du gravid med hjälp av Pergotime?
  • Lizz

Nej.

Körde två enkelkurer..gör nu IVF istället.

• Veritaslux

Nej. Jag hade oregelbunden ÄL när vi började utrednigen och läkaren skrev ut tre kurer som jag tog under 6 månader (varannan månad). Hade konstaterad ägglossning. Vi gick vidare i utredningen och jag gjorde då ett nytt hormonprov för att se om jag hade ÄL utan Pergotime och det hade jag. Beslöt då att inte fortsätta, kö till IVF i stället. Pergotime har ju tyvärr en del biverkningar som faktiskt motverkar befruktning om man håller på länge - kan t.ex. gör slemhinnorna tunnare.

Började sedan på akupunktur och kinesisk örtmedicin och fick mer regelbundern ÄL med kortare cykler (och enligt tempkurvorna ÄL varje månad). Inga barn dock. Så nu har jag gjort IVF (och fått lite akupunktur).

• nenne40

Åt hösten 2007 två kuree Pergo och fick sen ta uppehåll för att inte bli överstimulerad. Den månaden blev jag gravid, enligt läkaren hade jag fortf hormoner kvar från månaden innan. Så jag svarar ja

• Tanna

Nej, åt flera enkel kurer, dubbel och trippel utan att nåt hände.
    Fick puregon sprutor, ägglossning som ledde till graviditet ( fick tyvärr MA).

• Kinne79

Nej.

Körde 3 enkel, 1 dubbel och 1 trippel.

Blev gravid på första Puregonbehandlingen. (sprutor)

• Susanna87

Tack för alla svar!

Vad är Puregonbehandling?

Är det någon som vet varför man går över till IVF, och vad som bestämmer när man gör det?

• Kinne79

Puregon är sprutor som man använder vid IVF. Men man kan också köra med bara sprutorna och sedan sköta resten hemma. Min läkare ansåg att det skulle räcka med bara sprutor, och han hade ju rätt.

• tidigare Rooibos

Tänker bryta trenden här och svara:
    JA!
    Jag blev gravid på andra rundan pergotime. Är nu i v 4 + 6. Så ge inte upp än!

• tidigare Rooibos

Glömde: Det var enkelkur båda gångerna och det tog huuuur lång tid som helst från Pergotime till ÄL. Hade Äl på dag 23 i första cykeln och dag 22 i andra. Cyklerna blev alltså 37 resp 36 dagar långa! Hade det inte fungerat den här gången hade jag gått upp till 1.5-dos i nästa runda.

• Susanna87
    tidigare Rooibos skrev 2010-07-05 16:43:44 följande:
    Tänker bryta trenden här och svara:
    JA!
    Jag blev gravid på andra rundan pergotime. Är nu i v 4 + 6. Så ge inte upp än!
    Nu gör du mig glad :D Fick ÄL på dag 19 i förra behandlingen, så blir väl något liknande denna gången. Man vill ju vara att det ska funka :( Hur länge hade ni försökt innan Pergotimestart?
Svar på tråden Blev du gravid med hjälp av Pergotime?