• Anonym (undrar)

Hur stor är chansen??

Hur stor är chansen att bli gravid vid avbrutet samlag??
    Hade det ett par gånger runt ÄL nu i oktober och är nu på BIM+8 utan mens i sikte.
    Iofs slutade jag med minipillren denna månad så den kanske är sen pga det?
    Har haft några ynka "symptom", men de kan lika gärna vara önske-symptom
    Kan ju tillägga att mensen alltid strulat så jag kan inte riktigt gå efter den...
    Vad tror ni? Är det nån mening att göra test än?? Vill inte göra för tidigt pga en inte alltför tjock plånbok.

(Vill vara anonym pga att vänner och familj här på FL inte vet att vi planerar barn)

• Svar på tråden Hur stor är chansen??
  • nerys77

Jag har läst nånstans att av 100 par som använder avbrutet samlag är det cirka 16 som blir gravida varje år. Har du väldigt regelbunden mens i vanliga fall tycker jag du ska göra ett test, men det kan ju faktiskt vara minipillrena det beror på.
    När jag slutade med minipiller fick jag inte regelbunden mens förrän efter nästan ett halvår.

Lycka till!

• Jennie Brunflo

Åt du p-piller och hade avbrutet samlag är ju inte chansen särskilt stor......

Slutade du innan denna månad...så finns ju risken.
    Ring BM och gå dit och gör ett gravtest gratis...så får du svar utan att det svider i plåskan.

• Anonym (undrar)

Nej, mensen är väldigt oregelbunden annars oxå...men när jag fick tillbaka mensen efter senaste förlossningen (drygt 3 mån sen) så har jag haft mens varannan vecka. Nu sedan jag slutade med pillren har den försvunnit. Förmodligen är jag inte gravid....men chansen finns ju iaf!
    Sist jag slutade med pillren så fick jag någorlunda regelbunden mens på en gång.

• Anonym (undrar)

Slutade med pillren vid senaste mensen....var alltså pillerfri vid samlag..

• Anonym (stor chans)

Akta dig för avbrutet samlag eller "finska rycket" =) har gjort min sambo gravid med det 2 ggr vilket har resulterat i 2 barn :D första gången var hon på minipiller och vart alltså gravid med avbrutet samlag och minipiller. andra gången.. avdrutetsamlag samt att hon ammade.

nu kanske vi är sjukkligt kompatibla rent fyseologiskt men riskerna är stora..

• Anonym (sucker)

Det är klart det finns en liten risk för att du bli gravid även om ni slutar innan han kommer. et märker an ju när man runkar eller suger av honom, att lite kommer det ju i mellanåt.. även om det inte kommer med nåt tryck so fins ändå risken att dom lyckas simma in och leta reda på ägget..

Svar på tråden Hur stor är chansen??